روزنامه جوان: روحانی فکر می‌کند طرح موضوع رفراندوم رأی‌ساز است

افشای پشت پرده طرح رفراندوم از سوی حسن روحانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طرح موضوع همه‌پرسی با هدف احیای دوقطبی‌‌ها و جلب توجه افکار عمومی به جریان‌های سیاسی ناکام با واکنش‌های متعددی روبرو شده است.

در این همین راستا روزنامه جوان نوشته: برخی گمان می‌کنند رفراندوم در اصل ۵۹ قانون اساسی برای تغییر نظام سیاسی است و می‌پندارند روشی بدون خشونت برای گذار از جمهوری اسلامی است. برخی نیز تصور می‌کنند رفراندوم می‌تواند اسلامیت نظام را تعطیل کند و درعین حال جمهوری اسلامی اسمی همچنان باقی بماند!

روحانی فکر می‌کند طرح این موضوع رأی‌ساز است و می‌توان در هر شرایط معیشتی نیز این موضوع را طرح کرد و رأی آورد. به همین دلیل وارد مصداق گزاره دقیق رفراندوم نمی‌شود. خود وی نیز می‌داند که طرح این موضوع نوعی جنگ روانی، پوشاندن کچلی‌های خود و نوعی بی‌اخلاقی سیاسی است. چرا؟

رابطه با امریکا آری یا خیر؟ وقتی رهبری می‌فرماید مگر توده مردمی که می‌خواهند رأی دهند از این موضوع تحلیل دارند یعنی اینکه مردم گمان می‌کنند با کلمه آری مشکلاتشان حل می‌شود؟ آیا مردم می‌دانند که یک طرف معادله دیگری است که با رفراندوم مطالباتش حل نمی‌شود؟ مردم می‌دانند که طرف برای رابطه از ما چه می‌خواهد؟ مردم می‌دانند که اگر آنچه امریکا می‌خواهد بدهیم (هسته‌ای، موشکی، قدرت منطقه‌ای و...) نه‌تن‌ها موعد گشایش فرا نمی‌رسد که سرنوشت عراق و لیبی در انتظار است؟ آیا سیاست‌بازان نمی‌توانند با رفراندوم و تبلیغات رنگی و دروغین عزت ملت را به دست خودش نابود کنند؟ حتماً می‌توانند.