دربی بازی بزرگ و طبیعتا بازی هنرنمایی بازیکنان باتجربه است. بازیکنانی که یک لحظه از فرصت به سود تیم خود بهره برده و کار را تمام می کنند.

آموزش یک تکنیک زیبا در دربی: سر توپ!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، نگرش ها پیش از دربی 100 اینطور بود که پرسپولیس بازی سختی را در برابر تهاجمی ترین تیم لیگ برتر و صدرنشین پیش رو خواهد داشت اما در جریان بازی این تیم پرسپولیس بود که بازی را به خوبی اداره کرد و در نهایت از یک فرصت نصف و نیمه بهره برد و به گل رسید و همین یک گل برای کسب سه امتیاز کافی بود.

عیسی آل کثیر در دقایق ابتدایی نیمه دوم و در یک رفت و برگشت و در محوطه جریمه استقلال زمانی که رو به خط صاحب توپ شد به علم به شیوه چگونگی دفاع عارف غلامی سر توپ زد و مدافع استقلال را از بازی خارج کرد و صالح حردانی که در فضای پوشش در حال دفاع بود، اصلا تصور نمی کرد در این صحنه عارف غلامی سر توپ بخورد و تنها در مسیر توپ ایستاد که ضربه عیسی بعد از برخورد به بدن او و تیرک راهی دروازه و به گل تبدیل شد.

این صحنه آموزش یک تکنیک زیباست. اینکه مهاجم در محوطه جریمه همه اش نباید مدافع را دریبل دهد. گاهی توپ سر توپ مدافع را از بازی خارج و موقعیت ضربه به سمت دروازه ایجاد می کند. و ایضا یک درس خوب برای مدافع. تکل در محوطه جریمه تحت هر شرایطی ممنوع. احتمال توپ گیری برای مدافع در محوطه جریمه 50-50 است، در حالی که ایستادن در برابر مهاجم و رعایت اصول دفاعی یک در برابر یک و بازی تاخیری موجب رسیدن هم تیمی ها و از بین رفتن فرصت گلزنی برای مهاجم حریف می شود. عارف غلامی که در زمره مدافعان جوان فوتبال کشورمان بشمار می رود، به طور حتم از این صحنه درس خوبی گرفته است و همین که متوجه شد، مدافع در محوطه جریمه نباید تکل بزند، به طور حتم در ادامه مسیر بازی های بهتری از خود به نمایش خواهد گذاشت.

عیسی با این گل که در ادامه بازی های خوبش برای تیم پرسپولیس بوده نشان داده دوباره می تواند به مرد شماره یک یحیی در خط حمله تبدیل شود. بعد از محرومیت و مصدومیت تلخ حالا باد به پرچم عیسی آل کثیر می وزد. مهاجمی که نشان داد ارزش صبر و قرارداد دوباره را داشت و در یک کلام مهاجمی است که در کلاس بالا فوتبال می کند.