وزیر خارجه اسرائیل در دیدار با همتای اسپانیایی خود مدعی شد اروپا اکنون بیش از پیش خطر "حکومت ترور" ایران را درک می‌کند. دو کشور بر روی موافقت‌نامه‌ای امنیتی و جبهه‌ متحد در برابر برنامه هسته‌ای حکومت ایران توافق کردند.

توافق‌ امنیتی اسراییل و اسپانیا علیه برنامه هسته‌ای ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر خارجه اسرائیل در دیدار با همتای اسپانیایی خود مدعی شد اروپا اکنون بیش از پیش خطر "حکومت ترور" ایران را درک می‌کند. دو کشور بر روی موافقت‌نامه‌ای امنیتی و جبهه‌ متحد در برابر برنامه هسته‌ای حکومت ایران توافق کردند.

به گزارش دویچه وله، الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت در جریان سفری یک روزه به اسپانیا با خوزه مانوئل آلبارس، همتای اسپانیایی خود در مادرید دیدار کرد. این اولین سفر دیپلماتیک یک وزیر خارجه اسرائیل در بیش از یک دهه گذشته به اسپانیا بود.

به گزارش شکبه خبری آی−۲۴ (i24NEWS) وزیران خارجه دو دولت بر سر چارچوب‌ تشکیل یک موافقت‌نامه امنیتی ۳۳۰ میلیون دلاری و جبهه‌ای متحد در برابر برنامه هسته‌ای حکومت ایران توافق کردند.

سفر کوهن به اسپانیا به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که این کشور به زودی ریاست دوره‌‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده می‌گیرد. بنا بر این گزارش، سفر وزیر خارجه اسرائیل به اسپانیا در راستای تلاش‌های این رژیم برای ایجاد یک ائتلاف چندجانبه با کشورهای اروپایی در مقابل برنامه هسته‌ای ایران است.

کوهن گفت: «من از وزیر خارجه اسپانیا به خاطر موضع قاطع و حمایتش در مبارزه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تشکر می‌کنم.»

او افزود: «اروپا اکنون بیش از پیش خطر حکومت ترور ایران را درک می‌کند و من به وزیر خارجه (اسپانیا) گفتم که ما باید یک سازمان گسترده تشکیل دهیم.»

در این رابطه وزیر خارجه اسرائیل به "جبهه‌ای مصمم" علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد "که شامل تحریم‌های اقتصادی و سیاسی و در عین حال تهدیدهای نظامی" می‌شود.

دو مقام همچنین در مورد راه‌های تقویت روابط بین اسرائیل و اتحادیه اروپا از جمله در زمینه‌ سایبری گفت‌وگو کردند. تمرکز آنها به ویژه روی مناسبات تجاری، فناوری و نوآوری فیمابین بود که به رقمی معادل ۳،۶ میلیارد دلار در سال گذشته رسید.

یکی دیگر از موارد گفت‌وگوی کوهن و آلبارس صلح در خاورمیانه و درگیری‌های اخیر میان اسرائیل و فلسطینی‌ها بود. وزارت خارجه اسرائیل در بیانه‌ای به نقل از الی کوهن نوشت: «اسرائیل مخالف کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها نیست، اما با فراهم کردن منابع مالی برای سازمان‌هایی که در نهایت، تروریسم را تقویت می‌‌کنند، به‌شدت مخالف است.»