نماینده مردم کرمان و راور طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار شفاف سازی و برخورد قانونی با عالمان و دریافت کنندگان خودرو خارج از ضوابط شد

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده مردم کرمان و راور طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار شفاف سازی و برخورد قانونی با عالمان و دریافت کنندگان خودرو خارج از ضوابط شد.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور طی نامه ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس خواستار شفاف سازی و برخورد قانونی با عالمان و دریافت کنندگان خودرو خارج از ضوابط شد.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر قالیباف

 ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

 با سلام و احترام

همانطور که مستحضرید چندی پیش و در جریان استیضاح وزیر صمت، یکی از نمایندگان مجلس در خصوص واگذاری خودروهای شاسی بلند به برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و آن هم خارج از ضوابط قانونی، مطالب و مستنداتی ارائه نمود. اخبار منتشره حکایت از آن دارد که بازرس ویژه رئیس جمهور نیز اصل واگذاری خودروهای مذکور به جمعی از نمایندگان را تایید نموده است.

 این موضوع علاوه بر ناراحتی مردم، موجب ایجاد صدمه و خدشه به جایگاه و شأن مجلس شورای اسلامی شده و حق مردم است که در خصوص این موضوع مطالبه گری نموده و خواستار شفاف‌سازی و بیان واقعیت در کمال صداقت باشند.

در همین راستا اینجانب چند توصیه و مطالبه أکید دارم:

۱- اسامی نمایندگان دریافت‌کننده این خودروها اعلام عمومی شود.

۲- مشخص شود آیا این واگذاری‌ها خارج از عرف معمول بوده و شائبه رانت در آن وجود دارد؟

۳- بررسی شود آیا این موضوع در پس گرفتن امضای اولین استیضاح وزیر سابق صمت اثر داشته است یا خیر؟

۴- اگر تخلف، رانت و سوءاستفاده ای صورت گرفته باشد، با افراد و شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی، اعم از داخل یا خارج از مجلس، خودروساز یا واسطه‌های آنان که به هر نحوی در این تخلف و رانت احتمالی نقش داشته اند، برخورد قانونی به عمل آید.

ضمن آنکه از نهادهای نظارتی و امنیتی نیز انتظار است بیش از این مراقبت و صیانت نموده و نسبت به رصد اینگونه تخلفات و سوءاستفاده که نتیجه آن ایجاد خدشه به جایگاه یکی از  ارکان نظام است، اقدامات نظارتی و مراقبتی دقیق تری مبذول فرمایند.

 منتظر اقدام مؤثر جنابعالی و هیئت رئیسه محترم مجلس در دفاع از حیثیت و کیان مجلس شورای اسلامی و ارائه تصویری شفاف از اتفاقات حول این موضوع هستم.