مشاور امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره لزوم دیپلماسی در قبال ایران، خواستار مذاکره با واشنگتن در این رابطه شد.

مشاور امنیتی کابینه اسرائیل: واشنگتن و تل‌آویو باید ببینند که آیا می‌خواهند مانع عبور تهران از خط قرمز‌ها شوند یا نه؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مشاور امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره لزوم دیپلماسی در قبال ایران، خواستار مذاکره با واشنگتن در این رابطه شد.

به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، زاچی هانگبی گفت: به نقطه ای رسیده ایم که آمریکا و (رژیم) اسرائیل باید ببینند که آیا می خواهند مانع عبور تهران از خط قرمز ها شوند یا نه؟ ما تردید داریم دیپلماسی در این رابطه موثر باشد. لازم است واشنگتن و تل‌آویو درباره دیدگاه های خود درباره ایران گفت‌وگو کنند.

وی گفت: آمریکایی ها در انتظار تغییر جهت دیپلماسی ایرانی‌ها هستند اما واقعیت این است که ایرانی ها با همه ما بازی می کنند.

مشاور امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی در ادامه لفاظی های اخیر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: از آنجا که باید کاری کرد، (رژیم) اسرائیل آماده است تا به تنهایی مقابل ایران بایستد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اواخر هفته گذشته گفت آمریکا همچنان به دنبال راه‌حل دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

هانگبی در بخش دیگری از اظهاراتش، در واکنش به اظهارات سالیوان درباره لزوم عادی سازی روابط بین ریاض و تل آویو نیز خاطرنشان کرد: ما از این اظهارات استقبال می کنیم و امیدواریم که به زودی در این زمینه پیشرفت حاصل شود.

وی تصریح کرد: امضای توافق عادی سازی با عربستان یک هدف کلیدی در سیاست خارجی (رژیم) اسرائیل است.

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی معتقد است پیوستن ریاض به توافق آبراهام(معاهده عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی)، نقشه آسیای غربی را دچار تغییر کرده و در کنار منزوی کردن ایران، به ارتباط کشورهای عربی با (رژیم) اسرائیل مشروعیت می بخشد.

هانگبی گفت: عربستان هم مثل دیگر کشورهایی که گرفتن امتیازاتی از آمریکا را پیش شرط عادی سازی قرار داده بودند، درخواست‌هایی از واشنگتن دارد.

وی درباره ممانعت رژیم صهیونیستی از ایجاد زیرساخت های انرژی به ویژه گاز در نوار غزه، صدور مجوز برای بهبود زیرساخت ها در این منطقه را منوط به آزادی نظامیان صهیونیست اعلام کرد.

این مقام صهیونیست درباره حملات موشکی اخیر گروه های مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی نیز گفت: حماس و جهاد اسلامی بازی پیچیده ای را ترتیب داده اند و چراغ سبز حماس به جهاد اسلامی برای حمله به (رژیم) اسرائیل غیرقابل قبول است.