مجلس یازدهم در میان تمام هجمه‌ها از سوی برخی نیروها تا اینجای کار نشان داده است که با تیکه بر اصول و بر اساس خردورزی می‌توان با ریل‌گذاری مناسب و نظارت همه‌جانبه بسیاری از مشکلات را حل کرد.

مجلس انقلابی ایستاده در برابر بدخواهان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: مجلس یازدهم از ابتدای کار خود با هجمه‌های سنگین رقبای سیاسی مواجه شد؛ از اصلاح‌طلبان که ماه‌ها پیش از انتخابات شائبه حذف خود از جریان انتخابات و بی‌رقیب‌ برگزارشدن انتخابات را مطرح می‌کردند و می‌کوشیند در این بین نداشتن سرمایه‌ اجتماعی خود را توجیه کنند تا نیروهای سوپرانقلابی که هر چند وقت یک‌بار مترصد تخریب جریان اصیل انقلابی می‌شدند تا از این رهگذر چنین القاء کنند که بتوانند سهم بیشتری ازآن خود کنند. آنها هم از پیش از انتخابات همین شیوه را در پیش گرفتند؛ شاهد آنکه به یاد داریم جریان اصولگرایی به دلیل همین دست رفتارهای این گروه تا روز آخر تبلیغات انتخاباتی در ارائه لیست واحد دچار مشکل شده بود. این گروه با ورودش به مجلس در بزنگاه‌های مختلف باز هم بر طبل مخالفت با هرچیزی! کوبید و همواره سعی می‌کردند خود را تافته جدا بافته جلوه دهد اما تنها دلخوشی اکثریت مجلس سخن مقام معظم رهبری بود که ایشان مجلس یازدهم را مجلسی انقلابی قلمداد کردند.

مجلس یازدهم با وجود همه چنین هجمه‌هایی از اولین روز کاری خود، هم در حوزه نظارت و هم در عرصه قانونگذاری گام‌های مهمی برای تحول در قوانین اقتصادی و ریل‌گذاری صحیح برای اداره کشور برداشت. از مهم‌ترین قوانینی که مجلس یازدهم با هدف اصلاح ساختار اقتصادی کشور و تحول در قوانین اقتصادی به تصویب رساند، می‌توان به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی، جهش تولید دانش‌بنیان، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، ساماندهی صنعت خودرو، اصلاح ساختار بانک مرکزی و... اشاره کرد که برخی از این قوانین پس از ده‌ها سال انتظار در دستورکار مجلس یازدهم قرار گرفت و به تصویب رسید و در صورت اجرای دقیق و به موقع آن‌ها می‌توان شاهد تأثیر این قوانین در زندگی مردم بود.

مجلس یازدهم برای اقدامات نظارتی نیز در دو عرصه ورود جدی داشته است که باعث تمایز مجلس انقلابی از سایر مجالس می‌شود: نخست، نظارت میدانی رئیس مجلس، نواب رئیس و کمیسیون‌های تخصصی و انجام ده‌ها نظارت میدانی توسط موکلان مردم در خانه ملت که مورد تحسین رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت و دوم، اختصاص یک روز از جلسات علنی هر هفته با عنوان «سه شنبه‌های نظارتی» برای بررسی دستورکارهای نظارتی و احیای مواد نظارتی آیین‌نامه داخلی مجلس از جمله انجام ده‌ها تحقیق و تفحص، اعمال ماده ۲۳۴ (ارجاع پرونده به قوه قضاییه) و... مجلس یازدهم علاوه بر تصویب قوانینی در حمایت از مناطق محروم و اقشاری مانند معلمان و سربازان در بحث شفافیت نیز پیش قدم شده و طرح شفافیت قوای سه‌گانه را که بر اساس آن برای اولین بار آرای نمایندگان مجلس، هیئت وزرا و... انتشار عمومی میگردد، به تصویب رساند.

تصویب قوانین متعدد در زمینه های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی هم عملکردی است که این مجلس را متمایز از مجالس قبل می‌کند؛ به نحوی که به غیر از مجالس دهه اول انقلاب، هیچ کدام تا به این میزان قوانین مورد نیاز روز را تصویب نکرده‌اند.