معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای تشکیل وزارت بازرگانی ساعت‌ها کار کارشناسی شده گفت: دولت انتظار دارد مجلس برای تشکیل این وزارتخانه همراهی کند.

معاون رئیسی: انتظار داریم مجلس در بحث تشکیل وزارت بازرگانی با دولت همراهی کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای تشکیل وزارت بازرگانی ساعت‌ها کار کارشناسی شده گفت: دولت انتظار دارد مجلس برای تشکیل این وزارتخانه همراهی کند.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تعامل دولت و مجلس گفت: خوشبختانه همواره سعی شده که تعامل بین دو قوه برقرار باشد و در حال حاضر هم این تعامل وجود دارد.

وی افزود: با تاکیدی که مقام معظم رهبری بر همدلی، هم افزایی و وحدت داشتند این مسئله بین دو قوه وجود دارد و قطعا در آینده هم شاهد تعامل بیشتر دو قوه خواهیم بود.

حسینی خاطرنشان کرد: البته ممکن است افرادی در مجلس یک سری ادعاهای خلاف واقع بگویند، به عنوان مثال یک نماینده ای بیاید و یک ادعایی را مطرح کند، مثلا اخیراً یک نماینده ای گفت که دولت، دولت ضعیفی است. خب ما این طور مواضع یک فرد و یا حتی چند نفر را به عنوان موضع کل مجلس در نظر نمی‌گیریم.

حسینی با تاکید بر اهمیت تعامل دو قوه گفت: حتی بحث استیضاح وزیر صمت که مطرح شد و وزیر برکنار شد، معنایش این نیست که ما بگوییم با مجالس مقابله کنیم، خیر ما این مسئله را حق قانونی مجلس می دانیم و مسیر خودمان را دنبال می کنیم.

وی افزود: همانطور که رهبر انقلاب گفتند، ما انتظار داریم مجلس راه را هموار و باز کند تا کارها زودتر به نتیجه برسد، به عنوان مثال دولت در حال حاضر به این نتیجه رسیده ما برای ساماندهی به وضعیت معیشت مردم نیاز به وزارت بازرگانی داریم، خب این نیاز به این دارد که نمایندگان هم با آن همراهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مسائل و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند در حوزه معیشتی و نوسان قیمت‌ها، نیازمند این است که بازار یک متولی داشته باشد و هر کدام از وزارت خانه های صمت و جهاد کشاورزی یک وظیفه ای را دنبال می کنند و این نیازمند این است که با تشکیل وزارت بازرگانی این حوزه یک انسجامی پیدا کند.

حسینی با اشاره به کار کارشناسی صورت گرفته در رابطه با تشکیل وزارت بازرگانی گفت: موضوع تشکیل وزارت بازرگانی یک کار کارشناسی شده بوده که حتی مربوط به این دوره دولت هم نیست و حال که این دولت به دنبال نهایی کردن این موضوع هست ما توقع همراهی نمایندگان در تصویب این موضوع هستیم.

وی در پایان گفت: البته بیش از دو سوم نمایندگان به دو فوریت این موضوع رای دادند و در کمیسیون هم تصویب شد و امیدوارم مسائل جزئی که وجود دارد برطرف شده و تشکیل وزارت بازرگانی به نتیجه برسد.