یک رسانه صهیونیست با اشاره به ضعف سامانه‌های دفاع موشکی در مقابل موشک‌های هایپرسونیک، موشک «فتاح» را چالشی برای این سامانه‌ ها ارزیابی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» با اشاره به آزمایش موفقیت آمیز موشک هایپرسونیک «فتاح» توسط ایران نوشت: این موشک که گفته شده، ۱۵ برابر صوت سرعت دارد، می تواند سامانه های دفاع موشکی را به چالش بکشد.

این رسانه صهیونیست اضافه کرد: چین و آمریکا هم در تلاش برای ساخت موشک های هایپرسونیک هستند و روسیه مدعی استفاده از این نوع موشک در جنگ اوکراین است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» همچنین همزمانی آزمایش موشکی ایران با سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به منطقه غرب آسیا را مورد توجه قرار داد و افزود: این آزمایش موشکی زمانی انجام شد که بلینکن قصد دارد به ریاض سفر کند.

موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوا فضای سپاه تولید شده است، روز سه شنبه در مراسمی با حضور رئیس جمهوری و جمعی از فرماندهان نظامی از جمله سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه رونمایی شد.

این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.