وزیر امور خارجه قطر در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود گفت که دوحه آماده همکاری برای حل سیاسی پرونده‌های مختلف منطقه‌ای از جمله پرونده هسته‌ای ایران است.

تأکید قطر بر ضرورت حل مسالمت‌آمیز پرونده هسته‌ای ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه قطر در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود گفت که دوحه آماده همکاری برای حل سیاسی پرونده‌های مختلف منطقه‌ای از جمله پرونده هسته‌ای ایران است.

به گزارش الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در نشست خبری مشترک در دوحه با «کاترین کولونا» همتای فرانسوی خود به مسائل و موضوعات مختلف از جمله ایران، لبنان، سوریه و فلسطین پرداخت.

وزیر خارجه قطر در ابتدای این نشست خبری گفت: از توسعه شراکت و همکاری بین قطر و فرانسه در پرونده‌های متعدد از امنیت انرژی استقبال می‌کنیم. درباره متحد ساختن و همگرایی تلاش‌های دوحه و پاریس برای حمایت از امنیت و صلح بین المللی توافق کردیم.

وی ادامه داد: در پرونده‌های متعدد از جمله لبنان و سوریه و پرونده هسته‌ای ایران برای دستیابی به راهکاری مسالمت‌آمیز با فرانسه همکاری می‌کنیم. ما بر حقوق قانونی ملت فلسطین و ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ تأکید می‌کنیم.

آل ثانی با اشاره به تحولات سوریه افزود: از تلاش‌های بین المللی برای حل بحران سوریه بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت حمایت می‌کنیم. ما با سوریه مشکلی نداریم، مشکل ما با رژیم سوریه است و در این خصوص موضع واضحی داریم. هدف ما دستیابی به حل سیاسی و عادلانه بحران سوریه است که باعث بازگشت ایمن آوارگان سوریه به کشورشان شود.

وزیر خارجه قطر به پرونده لبنان هم اشاره کرد و گفت: دوحه از کشور برادر لبنان و حل سیاسی بحران در این کشور که به دست لبنانی‌ها قرار دارد، حمایت می‌کند. قطر به صورت پایدار از ارتش لبنان حمایت می‌کند و معتقد است که نقش ارتش لبنان در حفظ ثبات این کشور، مهم است.