قیمت طلا و قیمت سکه برای امروز اعلام شد.

قیمت طلا اشک همه را درآورد | قیمت طلا 18 عیار گرمی چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار، هر گرم یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد. همچنین طلافروشی ها امروز یکشنبه بیست و نهم خرداد ۱۴۰۱ قیمت فروش طلا ۲۴ عیار را یک میلیون و ۹۳۰ هزار تومان اعلام کردند. قیمت طلا  و سکه متاثر از رشد نرخ افزایش پیدا کرده است. قیمت طلا  همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است. قیمت طلا اکنون به سطح بالایی صعود کرده است. قیمت طلا در سایر نقط دنیا نسبشتا ثابت بوده است. آخرین وضعیت قیمت طلا را در ادامه  بخوانید.

قیمت طلا و قیمت سکه برای امروز اعلام شد.

افزایش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی باعث افزایش قیمت طلا شده است.

قیمت امروز طلا به شرح زیر است؛

قیمت امروز طلا

انس طلا ۱۹۶۲ دلار

مظنه تهران ۱۰٫۲۲۰٫۰۰۰

طلای ۱۸ عیار ۲٫۳۵۹٫۷۰۰

طلای ۲۴ عیار ۳٫۱۴۵٫۰۰۰

قیمت انواع سکه به شرح زیر است؛

قیمت انواع سکه

سکه طرح جدید ۲۸٫۲۸۰٫۰۰۰

سکه طرح قدیم ۲۵٫۱۰۰٫۰۰۰

نیم سکه ۱۵٫۵۰۰٫۰۰۰

ربع سکه ۱۰٫۵۰۰٫۰۰۰

سکه گرمی ۶٫۳۰۰٫۰۰۰

قیمت طلادو عاملی که قیمت طلا را صعودی کرد

دیروز  قیمت سکه امامی به مرز ۱۶ میلیون تومانی رسید، اما نیم سکه و ربع سکه روند کاهشی داشت. قیمت این فلز زرد رنگ در روزهای گذشته از قیمت انس جهانی طلا تبعیت کرده است. آیا روند صعودی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟

 امروز قیمت طلا و سکه مانند روز گذشته همچنان بر مدار انس جهانی طلا چرخید و روند افزایشی به خود گرفت.

روز گذشته قیمت دلار با نوسانی محدود در کانال ۳۵ هزار تومانی در گردش بود اما قیمت طلا و سکه با توجه به تغییر کانال انس جهانی طلا از ۱۶۰۰ به ۱۷۰۰ دلاری روند صعودی به خود گرفت. طلا در هفته‌ای که گذشت نزدیک به ۵.۵ درصد رشد قیمت داشت که بهترین عملکرد هفتگی فلز زرد در دو سال اخیر بود.

تحلیل‌گران دو عامل ترس از بحران در بازار رمزارزها و همچنین رکود اقتصاد جهانی را آغازکننده روند صعودی طلا می‌دانند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۶۵۰ دلار و ۴۱ سنت رسید.

کاهش نسبی ارزش دلار آمریکا و سود اوراق بهره خزانه‌داری این کشور باعث افزایش یک‌درصدی قیمت طلا در روز سه‌شنبه شد. درحال‌حاضر تمرکز سرمایه‌گذاران بر اطلاعیه بانک مرکزی آمریکا در مورد سیاست افزایش نرخ بهره آن است.

ارزش دلار آمریکا نسبت‌به اوج آن در یک هفته گذشته پایین آمده‌است. سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا هم با احتمال آرام‌تر شدن سیاست پولی این کشور کاهش‌یافته اما هنوز هم انتظار می‌رود نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا 75 واحد دیگر افزایش یابد.

قیمت طلا تا حد زیادی نسبت‌به بالا رفتن نرخ بهره حساس است چون هزینه نگهداری آن را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.قیمت طلا حدود 21 درصد از 2000 دلاری که در ماه مارس به آن رسیده بود کاهش‌یافته و دلیل اصلی آن بالا رفتن نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکاست.

برخی تحلیلگران عقیده دارند طلا بالاخره تا زیر 1600 دلار در هر اونس پایین می‌آید اما درحال‌حاضر در حدود 1675 تا 1680 دلار مقاومت می‌کند.

قیمت نقره امروز با 0.14 درصد کاهش به 19 دلار و 64 سنت رسید و پلاتین با 0.46 درصد افزایش 952 دلار و 73 سنت معامله می‌شود.

قیمت طلابه این شکل که هر قطعه سکه امامی در ۱۶ شهریور ۱۳ میلیون و ۸۵۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۸۰۰ تومان داشت.

این در حالی است قیمت سکه امامی در آخرین لحظه معاملاتی هفته گذشته به ۱۴ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافت.

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند با توجه به تعطیلات بازار اصلی کشور و بازار جهانی طلا تا روز دوشنبه قیمت‌ها در همین سطح باقی خواهد ماند.

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا در این خصوص می‌گوید: پیش‌بینی اکثر تحلیلگران اقتصادی با توجه به اوضاع سیاسی دنیا، جنگ اوکراین و روسیه، مسائل نفت و گاز و مشکلاتی که اروپا با آن مواجه است، این بود که با کاهش ارزش دلار، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود برسد.

وی عنوان می‌کند: برخلاف پیش‌بینی کارشناسان، چنین اتفاقی رخ نداد و در چند روز گذشته قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرد و در هفته جاری تحت تاثیر همین تحولات مثبت در حوزه سیاسی جهان، قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرد و به کانال ۱۶۰۰ دلار رسید.

کشتی‌آرای تصریح می‌کند: بعد از تعطیلات هم باید منتظر اخبار منتشر شده از نتیجه مذاکرات هسته‌ای باشیم که به طور حتم بر قیمت‌ها در بازار اثرگذار خواهد بود.

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه کاهش یافت زیرا ارزش دلار قوی‌تر و انتظارات فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره، جذابیت این فلز را کاهش داده است.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۱ درصد کاهش به ۱۶۹۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۱۶۹۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد به سمت اوج‌های اخیر افزایش یافت و طلا را برای خریدارانی که سایر ارزها دارند گران شد. انتظارات فدرال‌رزروی جنگ‌طلب‌تر، برخی سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا میزان افزایش بیشتر بازده اوراق قرضه را بررسی کنند.

طلا نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا و بازدهی بالاتر بسیار حساس است و در عین افزایش ارزش دلار، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در ماه اگوست برای دومین ماه متوالی کاهش یافت زیرا قیمت بنزین بیشتر کاهش یافت و منجر به کوچک‌ترین افزایش سالانه در یک سال شد که می‌تواند ترس از ریشه‌دار شدن تورم را برطرف کند.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه گفت که بانک‌های مرکزی باید در مبارزه با تورم گسترده تلاش کنند.

دارایی‌های اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با ۰.۲۴ درصد کاهش از ۹۶۲.۸۸ تن در روز سه شنبه به ۹۶۰.۵۶ تن در روز چهارشنبه رسید.

قیمت طلادر بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۹.۵۷ دلار رسید. پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۰۲.۵۰ دلار رسید و پالادیوم در ۲۱۶۳ دلار و ۴۳ سنت ثابت ماند.

قیمت طلا برای امروز ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ اعلام شد، قیمت طلای ۱۸ عیار به ۱ میلیون ۳۱۴ هزار ۶۹۰ تومان رسید.