دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، از ۲۷ خرداد تا ۴ تیر ماه به فلسطین اشغالی، کرانه باختری و اردن سفر می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در ادامه رایزنی‌های ضد ایرانی مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی قرار است معاون وزیر خارجه واشنگتن طی هفته جاری به تل‌آویو سفر و علیه تهران رایزنی کند.

در شرایطی که اخیرا لغو سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی خبرساز شده بود، قرار است معاون او در سفری دوره‌ای با مقام‌های رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن دیدار کند.

«باربارا لیف» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک از هفدهم تا ۲۴ ژوئیه (۲۷ خرداد تا ۳ تیر) به فلسطین اشغالی سفر می‌کند و همچنین از ۲۴ تا ۲۵ ژوئن (۳ تا ۴ تیر) به اردن می‌رود.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، او در فلسطین اشغالی با رهبران ارشد سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی «درباره زمینه‌های مورد علاقه دوجانبه، از جمله گسترش و تعمیق ادغام اسرائیل در خاورمیانه و محدود کردن رفتار ثبات‌زدای ایران گفت‌و‌گو می‌کند».

به ادعای واشنگتن، دستیار وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله قرار است درباره «موضوعات اولویت دار در روابط ایالات متحده و فلسطین، از جمله تلاش‌های ایالات متحده برای حمایت از مردم فلسطین گفت‌و‌گو کند».

باربارا لیف در سفر به اردن هم در نظر دارد که با مقام‌های ارشد این کشور درباره موضوعات دوجانبه مشترک و اولویت‌های منطقه‌ای به رایزنی بپردازد.

سفر دستیار وزیر خارجه آمریکا به منطقه در شرایطی انجام می‌گیرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا چندی قبل سفر به فلسطین اشغالی را لغو کرده بود.

اواسط خرداد ماه بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر داد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا سفر برنامه‌ریزی شده خود به فلسطین اشغالی را لغو کرد.

مقامات آمریکایی اما گزارش‌ها درباره لغو سفر بلینکن را کم‌اهمیت جلوه داده و می‌گویند با اینکه این سفر در نظر گرفته شده بود اما هرگز از مرحله برنامه‌ریزی فراتر نرفت.

پیش از این شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داده بود «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم منتظر دعوت «جو بایدن» از او برای سفر به آمریکا بوده و تا آن زمان اجازه سفر هیچ یک از وزرای خود به واشنگتن را نمی‌دهد.

به رغم این تحولات، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته گذشته با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بلژیک ایران گفت‌‌و‌گو کرد.

منبع: فارس