رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی به ما یاد داد که در حداقل مشترکات می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم و برای حل مشکلات به پیش برویم.

رئیس مجلس: شاهد رویکرد تحولی و سازنده در قوه قضائیه هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی به ما یاد داد که در حداقل مشترکات می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم و برای حل مشکلات به پیش برویم.

محمدباقر قالیباف صبح امروز دوشنبه در همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه، ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) و تبریک هفته قوه قضائیه بیان کرد: در این ماه ها و سال ها شاهد رویکرد تحولی و سازنده در قوه قضائیه در همه سطوح به ویژه در ریاست قوه هستیم.

وی افزود: هر زمان نامی از قوه قضائیه به میان می آید در ذهن همه مردم بلافاصله نام شهید بهشتی، سیدالشهدای شهدای هفتم تیر با هم گره خورده است و ما قوه قضائیه را ولو در سالیان کوتاه به نام شهید بهشتی می شناسیم که مایه افتخار همه ما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی تجسمی از تلازم علم و عمل بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی تجسمی از تلازم علم و عمل بود. ما او را به تواضع می شناختیم و او برای تعالی ارزش های انقلاب و عمق بخشی به اندیشه های انقلاب اسلامی از آبروی خودش گذشت. شهید بهشتی برای انسجام و اتحاد در جامعه سکوت کرد.

قالیباف افزود: شهید بهشتی برای نسل جوان ما روشن و ثابت کرد که راه پیشرفت با التزام به مسائل دینی و انقلابی در تضاد نیست و این موضوع را در عمل به همه نشان داد و آموخت. او با همه وجودش زمان شناسی را به همه ما درس داد و سرلوحه کار و مسئولیت های ما قرار داد. او به ما یاد داد که در حداقل مشترکات می توانیم با یکدیگر همکاری کنیم، تلاش کنیم و در حل مشکلات مردم و پیشرفت انقلاب به پیش برویم. شهید بهشتی به ما آموخت که لازمه استقلال این است که باید از ظرفیت همه ملت استفاده کنیم و پیروزی ما در گروی همین اتحاد و یکپارچگی است.  قطعا این خصلت ها و ویژگی های این شهید عزیز بود که در تیررس مخالفین و منافقین قرار گرفت و وی آبرو و جان خویش را فدای انقلاب اسلامی کرد. امروز این ما هستیم که راه شهدا، امام شهدا و سیدالشهدای هفتم تیر را باید ادامه دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید میراث دار این فرهنگ باشیم و باید تلاش کنیم راه امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری به پیش ببریم تا دینمان را به شهدا و این نعمت بزرگ که خداوند در این نقطه زمانی به ما هدیه کرده است قدر دانسته و شکر نعمت را به جا بیاوریم. شکر نعمت این است که فرامین رهبری را به عمل برای منافع مردم تبدیل کنیم. مطالبه امروز رهبری از ما تحول است و در فرمایشات اخیرشان در حرم امام (ره) ایمان و امید را به عنوان دو موضوع مهم که هم محور تحول و بستر تحول است از همه ما مسئولین مطالبه کردند که در این مسیر حرکت کنیم.

قالیباف افزود: برای این تحول نیازمند این هستیم که باور حقیقی نسبت به مردم و نقش مردم پیدا کنیم و به مردم باوری در پرتو خداباوری برسیم. این دو عنصر اساسی است که می تواند پایه این تحول در همه عرصه ها و به ویژه در حکمرانی در بخش های مختلف باشد. از این جهت است که اگر در یک معنای موثق نگاه کنیم امروز مهمترین رسالت قوه قضائیه هم احیای حقوق عامه است و این در حقیقت در حکمرانی اسلامی حق مردم است و مردم صاحب این حق هستند.

وی تأکید کرد: اگر ما حق مردم را ادا کنیم بدون شک مردم هم با وظیفه خودشان آشنا می شوند. ما نباید اول تلاش کنیم که مردم را به وظیفه شان هوشیار کنیم بلکه باید اول آگاهی بخشی کنیم که چه حقی بر گردن ما دارند که وقتی اینگونه شد، به وظیفه  و حقوقشان نیز آشنا می شوند و در جامعه اعتماد شکل می گیرد.