هفته آینده جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش در مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به مشکلات ورزش ایران از جمله باشگاه استقلال برگزار می‌شود.

پای پرونده جنجالی استقلال به مجلس باز شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش “ورزش سه” در هفته‌ای که گذشت موضوع مشکلات پیش‌آمده بین باشگاه استقلال و سازمان خصوصی‌سازی، حواشی بسیار زیادی را به وجود آورد.

در همین راستا، محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، خبر از حضور سیدحمید سجادی در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان داد و در این خصوص گفت: فارغ از موضوعات درون وزارت ورزش که همواره مورد نقد است، وضعیت دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس هم مورد سوال است. اینکه سهام این دو باشگاه وارد بورس شد، اما افرادی در هیئت مدیره حضور پیدا کرده‌اند که تسلط کافی نداشته به طوری که طبق گفته رئیس سازمان بورس اعضای هیئت مدیره از نحوه ورود سهام این دو باشگاه به بورس اظهار بی‌‌اطلاعی می‌کردند؛ اینها بخشی از سوالات ما از وزیر ورزش است. چرا وقتی تصمیم به این مهمی گرفته می‌شود از افراد متخصص و دارای دانش استفاده نمی‌کنید که اینگونه خسارت وارد شود؟

رئیس فراکسیون ورزش در ادامه گفت: قرار بود دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای گرفتن مجوز حرفه‌ای سهام‌شان وارد بورس شود که واگذاری سهام از ۱۰ درصد شروع شده و تا به ۱۰۰ درصد برسد. معضلات و مشکلات در این راه کم نبود که هم به سیستم مدیریتی و هم به نبود شفافیت برمی‌گردد اما در نهایت کار به جایی رسید که باشگاه استقلال علی‌رغم تمامی تلاش‌هایش برای رسیدن به جایگاهی و شرکت در بازی‌های آسیایی، به یکباره از مسابقات حذف می‌شود. اتفاقی که می‌تواند پیامدهای بسیار منفی برای جامعه ورزش داشته باشد. باید در این باره شخص وزیر ورزش جواب دهد که علت حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا چیست و چه کسی کم‌کاری کرده است.

فروردین در پایان گفت: وزیر ورزش می‌گوید که پول از بورس برداشته و تحویل مدیران شده اما مدیران باشگاه اولویت‌بندی نکردند و کار را به اینجا رسانده‌اند که نه‌تنها طلب استراماچونی، مربی سابق استقلال، را ندادند که حقوق بازیکنان و مربیان فعلی هم پرداخت نشده است.