یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: سخنان حجریان نخ‌نما شده و گویا او الفبای سیاست را هم فراموش کرده است.

منصوری خود را مقابل نظام قرار ندهد/ اصلاح‌طلبان هم به حرف‌های حجاریان باور ندارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: برخی کارشناسان سیاسی باور دارند پیام ریاست آذر منصوری بر جبهه اصلاحات، رادیکال‌شدن اصلاحات در آستانه انتخابات مجلس است اما آیا واقعا چنین است؟

احمد کریمی‌اصفانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «ما همه در یک کشتی نشسته‌ایم و باید بدانیم که اگر جمهوری اسلامی آسیبی ببیند، همه آسیب خواهیم دید زیرا تمام غربی‌ها علیه ما قرار گرفته‌اند و اگر پشت هم نباشیم، دشمن آسیب می‌زند. واقعا حتی اگر کسی دین هم ندارد باید از سر وطن‌دوستی آب در آسیاب دشمن نریزد، چه رسد به گروه‌های سیاسی داخلی مانند اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و اعتدالی و... همه نیروهای سیاسی چهل و چندسال است که تجربه کار سیاسی داریم و دیگر باید فهمیده باشیم که نباید کاری کنیم که در زمین دشمن بازی کرده باشیم؛ امروز همه باید بیاییم و در زمین خودمان بازی کنیم، ولو آنکه در این زمین اختلافاتی هم با یکدیگر داشته باشیم. ما باید طوری عمل کنیم که مردم از نتیجه عملکرد ما آسیب نبینند».

او درباره انتخاب آذر منصوری به ریاست جبهه اصلاحات بیان کرد: «من امیدوارم خانم منصوری در جایگاه ریاست جبهه اصلاحات عقلایی عمل کند و خود را مقابل نظام قرار ندهد زیرا اگر چنین کند، آب در آسیاب دشمن ریخته است. از سوی دیگر همه نیروهای سیاسی از جمله اصلاح‌طلبان نباید جامه را دوقطبی کنند. حالا در این شرایط یعنی زمانی که همه اصلاح‌طلبان باوجود اختلافاتی که با اصولگرایان دارند، اگر به رهبری و انقلاب باور داشته باشند، می‌شود در انتخابات حاضر شوند و تصمیم‌سازان هم باید از تمام نیروهای معتقد به نظام در هر طیفی که باشند، استفاده کند تا مشکلات رفع شود. امروز زمان ورود همه متخصصان به عرصه اداره کشور است تا مشکلات یکی پس از دیگری حل شود، به ویژه در حوزه اقتصادی».

کریمی اصفهانی در پایان درباره سخنان اخیر سعید حجاریان مبنی بر ضرورت استعفای رئیسی، گفت: «سخنان آقای حجاریان نخ‌نما شده است. او انگار هوش و حواسش را از دست داده است و انگار دیگر الفبای سیاست را هم فراموش کرده است. بیشترین قدرت در این چهار دهه در اختیار همین آقایان بوده است؛ از دولت آقای هاشمی تا خاتمی و روحانی. حالا او می‌گوید آقای رئیسی باید استعفا دهد؟ البته من شک ندارم خود اصلاح‌طلبان هم حرف‌های حجاریان را قبول ندارند».