یک عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: منتخبین جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید با دقت بسیار انتخاب شوند و ائتلاف‌های احتمالی انتخاباتی هم باید در چارچوب مشخصی انجام شده و بدون شرط نباشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی شاه‌میرزا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت متغیر «مشارکت سیاسی» در عرصه انتخابات ، اقتصاد و معیشت را عناصر بسیار حائز اهمیتی در این زمینه دانست و اظهار کرد: بنابر آموزه‌های علمی، متغیر «اقتصاد» تاثیر بسزایی در مشارکت مردم ایفا می‌کند. جامعه‌شناسی به نام «لیپست» در خصوص تأثیر متقابل اقتصاد با دموکراسی کـه انتخابات از وجوه بارز آن است، اعتقاد دارد کـه کشـورهایی با وضـع اقتصـادی بهتر ، فرصت بیشتری برای کسب و حفظ دموکراسـی خواهنـد داشـت؛ بنابراین وقتی وضعیت اقتصادی و سیاسی نابسامان باشد، هرگونه انتظار برای حشور حداکثری در انتخابات اشتباه است.

وی افزود:‌ از سوی دیگر مادامی که افراد جامعه به واسطه ناکارآمدی و سوءمدیریت عده‌ای، در معرض بمباران خبرهای اپوزوسیون داخلی و خارجی قرار می‌گیرند به صورت طبیعی منفعل و دلسرد می‌شوند. با همه اوصافی که گفتم یک متغیر نباید مغفول بماند. این‌که مهمترین ویژگی مردم ایران ، پیش‌بینی ناپذیر بودن آنان است و نه تنها در این تاریخ بلکه بین شهریور ماه تا بهمن ماه مشروط به داشتن برنامه جدی مبنی بر بالا بردن مشارکت عمومی از سوی کارگزاران می‌توان پیش‌بینی کرد که مشارکت در چه حدی خواهد بود.