فرمانده کل سپاه در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج فارس خطاب به نیروهای حاضر در رزمایش گفت:‌ شما عزیزان بخش‌های مهمی از ملت زنده ایران هستید، ملت عزیز ایران بسیار زنده است و به همه تهدیدات، فتنه‌های مرموز و پیچیده و سناریوهای اسرارآمیز و رمز آلود و کینه‌ورزی‌ها در لحظه پاسخ‌های پشیمان کننده می‌دهد.

رزمایش سپاه در دفاع از جزایر ایرانی در خلیج فارس؛ فرمانده از جزیره بوموسی برای دشمن خط و نشان کشید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرمانده کل سپاه در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج فارس خطاب به نیروهای حاضر در رزمایش گفت:‌ شما عزیزان بخش‌های مهمی از ملت زنده ایران هستید، ملت عزیز ایران بسیار زنده است و به همه تهدیدات، فتنه‌های مرموز و پیچیده و سناریوهای اسرارآمیز و رمز آلود و کینه‌ورزی‌ها در لحظه پاسخ‌های پشیمان کننده می‌دهد.

رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج فارس با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح و مقامات محلی از بامداد امروز (چهارشنبه) در جزیره بوموسی آغاز شد.

این رزمایش با نام «سردار شهید اسحاق دارا» و با هدف «نمایش اقتدار و آمادگی‌های دفاعی رزمی نیروی دریایی سپاه در صیانت از امنیت خلیج فارس و جزایر ایرانی» و اجرای تمرینات و وضعیت های متنوع توسط یگان‌های رزمی عملیاتی، شناوری، موشکی، پهپادی، هوا دریا، جنگال، واکنش سریع، گردان‌های امام حسین (ع) استان هرمزگان و بسیج دریایی با پشتیبانی هوایی نیروی هوافضای سپاه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه: هیچ بیگانه‌ای اذن حضور و حاکمیت بر سرنوشت مسلمانان را ندارد

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه در جزیره بوموسی گفت: سعادت مسلمانان همواره در گرو جهاد فی سبیل الله است. به همین دلیل، در منطق امیرمومنان علی(ع) سربازان لشکریان و جنود الهی حصون رعیت هستند و قلعه‌های مستحکم دفاع از ملت به حساب می‌آیند.

وی افزود: جهاد بابی از ابواب جنت است که به روی بندگان خاص خدا گشوده می‌شود. جهاد لباس عزت یک ملت است و اگر ملتی میدان جهاد را ترک کند به فرمایش امیر مومنان علی بن ابیطالب (ع)  خداوند بر او لباس ذلت خواهد پوشاند. این یک پیام همیشگی است برای همه نسل‌ها در همه عصرهایی است که پی در پی می‌آید.

آمادگی برای دفاع از ارزش‌های دینی و احکام اسلام معادله سعادت مسلمانان است

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: این معادله سعادت مسلمانان است که همواره مسلمانان برای دفاع از هویت، فرهنگ، مجد‌ و عظمت، دفاع از تمدن، ارزش‌های الهی و احکام دین اسلام قرآن باید در صحنه، مهیای جهاد و پیکار در مقابل دشمنان انسانیت، بشریت، دین، آزادگی و عدالت باشند.

وی با اشاره به حضور بالنده، بانشاط و مقتدر رزمندگان شرکت کننده در این رزمایش، ادامه داد: حضور با اراده شما در این میدان ، نماد، محصول و عصاره‌ای پرتراکم  از مسیر جهادی است که رزمندگان ما و شهیدان والا مقام   جانبازان و آزادگان سرافراز ما در طول این ۴۴ سال مجاهدت در مقابل دشمنان کوچک و بزرگ از خود نشان دادند.

ما برای مرزهایمان ارزش و احترام فوق العاده قائل هستیم

سرلشکر سلامی تصریح کرد: به صورت طبیعی ما برای مرزهایمان ارزش و احترام فوق العاده قائل هستیم. ما همان گونه که به استقلال، تمامیت ارضی، امنیت و آرامش کشورهای همسایه و مسلمانمان اعتقاد داریم، برای امنیت مرزهای خودمان و حفظ استقلال و دستاوردهای باشکوه انقلاب نیز ارزش و احترامی والا و بیش از جان‌ها و  قطرات خونمان قائل هستیم.

وی افزود: ما برای امنیت و آرامش همواره تلاش می‌کنیم، این مشی ماست. جهان مجاهدت ایران سربلند را برای گسترش آرامش و امنیت دیده است ، ما با تمام مردمان مسلمان و کشورهای مسلمان احساس برادری و همبستگی داریم.

حمایت از مسلمانان مستضعف در هر گوشه‌ای از جهان

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما حامی مسلمانان مستضعف در هر گوشه‌ای از عالم هستیم، تصریح کرد: اگر در فلسطین خاری به کف پای یک کودک فلسطینی برود و اگر خانه‌ای از فلسطینیان با هجوم جانیان صهیونیست غارت یا تخریب شود، قلب‌های ما به درد می‌آید و ما مهیای حمایت از مظلومیت آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: اگر در هر نقطه‌ای از جهان اسلام تعرضی از جانب بیگانگان بر بلاد اسلامی صورت گیرد ما در آن صحنه حامی ملت‌های عزیز و مسلمان هستیم. اما، ما تجربه تلخی از تاریخ مداخله بیگانگان بیرون از این منطقه در منطقه داریم.

ناکامی و شکست دشمنان در قلوب مسلمانان

سرلشکر سلامی عنوان کرد: اگر به تاریخ ۴۴ سال گذشته نگاه کنید همواره مناطق مختلف جهان اسلام میدان تاخت و تاز نظامی و امنیتی و اطلاعاتی و رسانه‌ای و جنگ روانی دشمنان بیرون از این منطقه یعنی آمریکا و متحدان برون منطقه ای آن و همچنین  خنجر زهراگینی به نام رژیم صهیونیستی است که توسط انگلیس در پهلو و پیکره جهان اسلام بیش از ۷۰ سال است که فرو رفته است.

وی افزود: همه ناامنی‌ها و جنگ‌ها در این منطقه همه بی‌ثبات سازی‌ها، تفرقه‌ها و ناآرامی‌ها محصول انتقال سیاست خارجی کشورهایی نظیر آمریکا و رژیم صهیونیستی در محیط سیاسی و جغرافیای حیات مسلمانان بوده است. به همه این تاریخ نگاه کنید، البته آن‌ها چیزی جز شکست، ناکامی، هزینه‌کردهای بی‌نتیجه، تلاش‌های بی‌ثمر و افزایش نفرت از خودشان در قلوب مسلمانان هیچ دستاوردی دیگری نداشتند.

بلاد اسلامی سرزمین حضور و حاکمیت بیگانگان بیرون از این منطقه نیست

فرمانده کل سپاه بیان کرد:‌ بلاد اسلامی سرزمین حضور و حاکمیت بیگانگان بیرون از این منطقه نیست. ملت‌ها و دولت‌های مسلمانان این منطقه خود قادر هستند در ترتیباتی برادرانه و مسلمانانه امنیت همه مناطق را برقرار کنند و نیازی به حضور هیچ بیگانه‌ای نیست. این پیام همیشگی ماست و این پیام بزرگ انقلاب باشکوه ملت عزیز ایران و انقلاب جهان اسلام است که هیچ بیگانه‌ای اذن حضور و حاکمیت بر سرنوشت مسلمانان را نخواهد داشت. چرا که مسلمانان صاحب یک هویت عظیم و یک قرآن حکیم هستند و به ارزش‌های مشترک دین‌شان وفادار، آن‌ها یکدیگر را دوست می‌دارند و برادری‌ها عمیق است.

وی ادامه داد: هرچند دشمنان تمایل دارند تفرقه‌ها، نبردهای داخلی و جنگ‌های خونین را در جهان اسلام بین مسلمانان به پا کنند. اما، مشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تدابیر حکیمانه رهبر عزیز و بزرگش همواره بر ایجاد ثبات، امنیت و آرامش در همه جهان اسلام است.

مردم ایران با حضورش همه سرمایه‌ها و آرزوهای شیطانی دشمن را دفن کرده است

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ما مصمم هستیم در هر جای مرزهای عزیز میهنمان از استقلال و تمامیت ارضی خود دفاع کنیم، گفت: دفاع همچنان باقیست؛ این منطق امام عزیز و رهبر معظم و عزیز انقلاب اسلامی است، آمادگی برای دفاع در شرایطی که اقتضا می‌کند همواره یک ضرورت قطعی است.

سرلشکر سلامی خطاب به نیروهای حاضر در رزمایش تصریح کرد:‌ شما عزیزان بخش‌های مهمی از ملت زنده ایران هستید، ملت عزیز ایران بسیار زنده است و به همه تهدیدات، فتنه‌های مرموز و پیچیده و سناریوهای اسرارآمیز و رمز آلود و کینه‌ورزی‌ها در لحظه پاسخ‌های پشیمان کننده می‌دهد.

وی ادامه داد: هرچه که دشمن در هر مقطعی از زمان سرمایه‌های راهبردی و عملیاتی اندوخته شده خود را در صحنه مبارزه با ملت ایران آورده است؛ مردم ایران همه آن سرمایه‌ها، نیات و آرزوهای شیطانی دشمن را در میان حضور شگفت‌انگیز خود در صحنه‌ها و یوم‌الله‌های دفاع از انقلاب اسلامی، دفن کرده است.

ملت عزیز ایران همواره دشمنان به ظاهر بزرگ را کوچک‌انگاشته است

فرمانده کل سپاه با تاکیدبر اینکه ملت ایران  ملتی بزرگ است که در مردمک چشمان او هر قدرتی هرچه خود را بزرگ بداند، در منظر و مرعای او کوچک است، بیان کرد: این کوچک بودن تنها یک احساس نیست، ملت عزیز ایران این کوچک‌نگاری و کوچک‌انگاری دشمنان به ظاهر بزرگ را به عنوان یک حقیقت بخشی از شکوه و عظمت خود می‌داند.

وی افزود: من واقعاً صمیمانه از برافراشته شدن بیرقه‌های جهاد در این میدان توسط شما مردان با ایمان تشکر می‌کنم و خداوند را به واسطه داشتن چنین مردانی مصمم، با همت، با اراده و وفادار که همواره در هر میدان در خطوط مقدم حضوری قهرمانانه دارند.سپاس می گویم.

حضور رزمندگان موجب ناامیدی دشمنان است

سرلشکر سلامی در پایان با قدردانی و سپاس از رزمندگان حاضر در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه، خاطرنشان کرد: دشمن همواره وقتی شما را می‌بیند یاس در دل‌های او جای می‌گیرد. بودن شما انتقال ناامیدی و یاس به درون رویاهای دشمن است، شما تکیه‌گاه‌های مطمئن مستحکم و معتمد این ملت هستید تا چشم‌های نافذ شما بیدار است گام‌های ثابت شما در صحنه استوار است، تا دست‌های شما روی ماشه‌هاست مردم ما آرام هستند سرزمین ما امن و کشورمان ایمن است.

سردار تنگسیری: نسبت به حراست از تمامیت سرزمینی ایران ذره‌ای کوتاهی نمی‌کنیم

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز امروز طی گفت‌وگویی در حاشیه برگزاری «رزمایش اقتدار و پدافند دفاع مستحکم نیروی دریایی سپاه» مزین بنام سردار شهید اسحاق دارا، در جزیره بوموسی و گرمترین روز سال جاری، گفت: جزایر خلیج فارس نگین درخشانی هستند که تا ابد بر تارک آب و خاک میهن اسلامی ما می درخشند.

وی افزود: جزایر خلیج فارس، ناموس ملت بزرگ ایران اسلامی هستند و ما فرزندان این ملت غیور موظف هستیم از نوامیس خود دفاع کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: امنیّت منطقه‌ خلیج‌ فارس  منفعت مشترک کشورهای خلیج‌ فارس است. ما کشورهای خلیج‌ فارس منافع مشترکی داریم، ما با هم برادر و همسایه‌ایم، امنیّت اینجا به نفع همه‌ی ما است. اگر خلیج فارس که سرشار از منابع غنی انرژی است، امن باشد، همه‌ ما و حتی همه جهان از ثمرات این امنیّت بهره مند می شوند.

سردار تنگسیری گفت: خلیج فارس متعلّق به همه کشورهای این منطقه است و همه کشورها نسبت به حدود و ثغور جغرافیایی خود حساسیت دارند و ما هم در خصوص حفاظت و حراست از تمامیت سرزمینی میهن اسلامی، ذره ای کوتاهی نمی‌کنیم. چرا که نسل های آینده ما را نخواهند بخشید، همان‌گونه که قبل از انقلاب هم وادادگی‌هایی که اتفاق افتاده بود، امروز مایه تأسف و تأثر ملت عزیز و شرافتمند ما را به همراه داشته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه کشورهای فرامنطقه ای نباید ثبات امنیت این منطقه حساس را با القاء توهمات تفرقه افکنانه دچار خدشه کنند، تصریح کرد: کشورهای منطقه باید بسیار مواظب باشند و مدبرانه خود را از شر توطئه ها و نقشه های شوم تفرقه افکنانه کشورهای فرامنطقه‌ای باز بدارند، چرا که آن‌ها به هیچ وجه خیرخواه ملت و دولتی نبوده و نخواهند بود و این موضوع تأسف آور در طول تاریخ جهان متأسفانه به کثرت تکرار و تجربه شده است.

الحاق سامانه موشکی قدیر و موشک فتح مجهز به هوش مصنوعی به نیروی دریایی سپاه

در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران که از صبح امروز آغاز شده است، برای اولین‌بار سامانه موشکی کروز قدیر و موشک بالستیک فتح ۳۶۰ مجهز به هوش مصنوعی رونمایی و به نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

تجهیز شناورهای جدید سپاه به موشک‌هایی با برد 600 کیلومتر

سردار علی عظمایی فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران در حاشیه برگزاری رزمایش اقتدار ندسا که از صبح امروز (چهارشنبه) در جزیره بوموسی آغاز شده است، گفت: در این رزمایش شناور‌های یگان ویژه شهید حججی با موشک برد بلند ۶۰۰ کیلومتر برای دفاع از حریم جزیره حضور داشتند.

وی افزود: در این رزمایش، رزمندگان بسیجی با سرعت برای دفاع از جزیره بوموسی به وسیله هواپیما و شناور‌های سبک و سنگین به جزیره اعزام شده و رزمندگان پس از ترابری هوایی و دریایی در مواضع از پیش تعیین شده برای دفاع از جزیره بوموسی مستقر شدند.

سردار عظمایی گفت: همچنین در این رزمایش، رژه خودرویی و دریایی با حضور بسیج دریایی و مردمی، صیادان و شناور‌های موشک انداز، شناور‌های شهید مهدوی، شهید رودکی، شهید ناظری، شناور‌های موشک انداز تندر و شناور‌های موشک انداز ذوالفقار و راکت انداز‌ها در رزمایش حضور داشتند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادامه داد: در بخشی از رزمایش هم بالگرد‌ها و هواپیما‌ها شرکت داشتند و در بخش دیگری نیز عملیات هلی برن ۵۰ چترباز با موقیت اجرا شد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم این رزمایش را بکارگیری پهپاد‌ها و شناور‌های بدون سرنشین با هوش مصنوعی ارتقا یافته عنوان کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: نیرو‌ها پس از استقرار در جزیره با آتش سنگین توپخانه به تهاجم دشمن فرضی پاسخ دادند.

سردار عظمایی گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ بسیجی که بخشی از توان عملیاتی بسیجیان گردان‌های امام حسین (ع) استان هرمزگان و جنوب فارس هستند در این رزمایش شرکت کردند و ۳۰ روحانی هم در کنار بسیجیان حضور داشتند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این رزمایش را در جزیره بوموسی و جزایر نازعات، تنب بزرگ و کوچک برگزار کردیم که نیرو‌های بسیجی با سرعت بالا توسط بالگرد‌های نیروی دریایی سپاه و هواپیما‌های پشتیبانی نیروی هوافضای سپاه به جزیره منتقل شدند.

سردار عظمایی تاکید کرد: در این رزمایش هواپیما‌های بدون سرنشین هم حضور داشتند و منطقه را از لحاظ اشراف اطلاعاتی رصد کردند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های رزمایش انتقال سریع نیرو‌ها از سرزمین اصلی به جزیره بوموسی و تنب بزرگ است که توسط بالگرد‌ها و هواپیما در کمتر از 15 دقیقه از ساحل به جزیره بوموسی رسیدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: منطقه خلیج فارس متعلق به ما و کشور‌های همسایه است و ما باید خودمان با کشور‌های همسایه امنیت آن را برقرار کنیم و جای کشور‌های فرامنطقه‌ای نیز اینجا نیست و آن‌ها باید بروند و در ساحل و کشور‌های خود امنیت برقرار کنند.

به‌کارگیری از پرنده‌ها و شناورهای بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی در رزمایش نیروی دریایی سپاه

در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه از بامداد امروز (چهارشنبه ) در خلیج فارس و با تمرکز بر جزیره بوموسی آغاز شده است، انواع سامانه‌ها و تجهیزات بومی و تولید شده در صنایع دفاعی و دانش بنیان کشور به کارگیری شدند.

در این رزمایش شناورهای موشک انداز با سرعت ۹۰ نات، پرنده‌ها و شناورهای بدون سرنشین مدیریت پذیر از راه دور و مجهز به هوش مصنوعی، هواپیماهای دوزیست و موشک‌های بالستیک نقطه زن دریایی در بخش‌های مختلف رزمایش به اجرای عملیات‌های هوشمند و دقیق پرداختند.

همچنین انتقال یگان‌های بسیجی استان های فارس و هرمزگان از ساحل به جزیره در کمترین زمان ممکن و رژه با شکوه و مقتدر دریایی با حضور ناو شهید ناظری، ناو شهید مهدوی، ناو شهید رودکی ،شناورهای کلاس تندر شهیدان دارا و رئیسی، شناورهای مردمی بسیج دریایی و موشک اندازهای کلاس ذوالفقار برگزار شد.