رییس قوه قضاییه گفت: ما مسئولان باید به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل کنیم و نباید در عمل به وعده‌هایمان تاخیر وجود داشته باشد

رئیس قوه قضائیه: ما مسئولان باید به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رییس قوه قضاییه گفت: ما مسئولان باید به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل کنیم و نباید در عمل به وعده‌هایمان تاخیر وجود داشته باشد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، آیین واگذاری ۵ هزار فقره سند رسمی املاک شهرستان بختگان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک و تعدادی از اهالی و مردم شهرستان بختگان و شهر آباده طشک برگزار شد. 

در جریان این آیین، به صورت نمادین تعدادی از اسناد رسمی املاک شهر آباده طشک توسط رئیس قوه قضاییه به صاحبان آن‌ها تحویل داده شد. 

محسنی اژه‌ای در این مراسم با بیان اینکه عزم قوای سه گانه برای رفع مشکلات مردم جزم است، گفت: ما مسئولان باید به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل کنیم و نباید در عمل به وعده‌های ما تاخیر وجود داشته باشد.

رئیس قوه قضاییه همچنین خطاب به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک تاکید کرد که در موعد مقرر، کلیه اسناد رسمی املاک شهر آباده طشک به دست صاحبان آن‌ها برسد.

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: شهر آباده طشک در مرکز شهرستان بختگان با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر و با وسعت ۳۰۰ هکتار از جمله شهرهای مهم استان فارس محسوب می‌شود که مردم این منطقه تا امروز به دلیل تشخیص ناصحیح اراضی ملی و مستثنیات در سنوات گذشته از دریافت سند مالکیت محروم بودند و نقل و انتقالات فی مابین خود را به صورت عادی انجام می‌دادند. 

وی افزود: پس از آنکه سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان متولی حدنگاری اراضی کشور تعیین شد، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس نیز با شرکت‌های مشاور جهت حدنگاری اراضی ملی قرارداد منعقد کرد و وضعیت نقشه‌ها و اراضی از جمله شهر آباده طشک را مورد بررسی قرار داد و سرانجام در نتیجه بررسی‌های تخصصی و صدها ساعت کار کارشناسی و فنی، مشخص شد که محدوده شهر آباده طشک در محدوده پلاک ۷۳۰۲ واقع گردیده است. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۵ هزار فقره سند رسمی مالکیت برای ۵ هزار نفر از مردم شهر آباده طشک صادر شده و ظرف دو ماه آینده کلیه اسناد رسمی املاک این شهر صادر خواهد شد.