ایرنا/ دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه خواستار بررسی و تعیین تکلیف پرونده مالباختگان طلای شادی شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد توکلی روز سه‌شنبه در پی ثبت مطالبه جمعی از مالباختگان طلای شادی در نامه‌ای خطاب به رییس قوه قضاییه خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده طلای شادی شد.

رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در این نامه خطاب به حجت الاسلام و المسلمین رییسی اظهار داشت: احتراماً به اطلاع می‌رساند دیده‌بان شفافیت و عدالت سامانه هوشمندی را برای دریافت و پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان تدارک دیده است و هر هفته از میان این مطالبات، مطالبه‌ای که در طول هفته بیشترین امضا را جمع کرده باشد، از مسئول مربوطه پیگیری می‌کند.

این نامه افزود: در مطالبه ثبت شده با ۱۲۱۶ امضاء تا تاریخ ۱۳/۰۲/۱۳۹۹ مطالبه‌کنندگان خواستار پیگیری پرونده مالباختگان طلای شادی شده‌اند و نوشته‌اند: «صاحب طلافروشی شادی با اخذ مبالغی از مردم و پرداخت سود در مدتی به آنها، متواری شده بود که با شکایت صدها مالباخته توسط اداره آگاهی شیراز دستگیر شد.

توکلی خاطرنشان کرد: با گذشت ۱۸ ماه از تشکیل پرونده، هنوز اقدام خاصی از سوی دادگاه این پرونده صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: ما امضاء‌کنندگان این مطالبه از رییس محترم قوه قضائیه می‌خواهیم ضمن دستور پیگیری سریع پرونده جهت پرداخت اصل و خسارات وارده بر مالباختگان، کارشناسی اموال منقول و غیرمنقول نامبرده و محاکمه وی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور، دادگاه ویژه‌ای برای پرونده مذکور تشکیل شود.

دیده‌بان شفافیت و عدالت از جنابعالی درخواست کرده است به مطالبه‌ این داوطلبان، پاسخی روشن، مؤثر و گره‌گشا ارائه شود.