دقایقی پیش یک حادثه تروریستی در حرم حضرت شاه‌چراغ شیراز رخ داد. منابع غیررسمی از مواجهه نیروهای حفاظت از حرم با فرد مهاجم و تیراندازی وی خبر داده‌اند.

حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ با یک شهید و 7 مجروح
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دقایقی پیش در یک حمله تروریستی، یک فرد مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می‌شود.

منابع غیر رسمی می‌گویند تروریست پس از اصابت شلیک نیروهای امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی می‌کند که منجر به جراحت چند نفر می‌شود.

منابع غیر رسمی به خبرنگار فارس در شیراز گفته‌اند که در جریان این حادثه یک تروریست که اسلحه به همراه داشته است دستگیر شده و تروریست دیگری متواری شده و نیروهای امنیتی و پلیس در تعقیب او هستند. 

در این حادثه دو نفر زخمی شدند که جراحت‌ آنها شدید گزارش شده است.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما در خصوص این حادثه گفت: هنوز به محل حادثه نرسیده است اما بر اساس اولیه که تایید نشده است در جریان این حادثه یک نفر شهید و 4 تا 5 نفر زخمی شده‌اند.

تولیت آستان حضرت شاهچراغ هم درباره این حادثه گفت: دو تروریست که قصد داشتند از باب‌المهدی وارد حرم شوند با نیروهای حفاظت از حرم درگیر می‌شوند و دست به شیلک کور می‌زنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که نیروهای امنیتی داده‌اند یکی از ترویست‌ها در صحنه دستگیر شده است و فرد دیگر متواری شده است.

روایت یکی از زائران از حادثۀ تروریستیِ حرم شاهچراغ

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در باره این حادثه گفت: در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) تاکنون ۸ نفر زخمی شده‌اند که حال یک نفر وخیم گزارش شده است.

استاندار فارس: در این حادثه تروریستی یک نفر به شهادت رسیده است و در مجموع 7 نفر مجروح شده است. دو تن از مجروحان از خادمان حرم هستند و مابقی مجروحان از زائران هستند. ایمانیه حال چند تن از مجروحان را وخیم اعلام کرد.