حواشی تغییر معاون سیاسی وزیر کشور که چند وقتیست فضای سیاسی کشور را دربرگرفته و گهگاهی با اظهارنظرها و واکنش‌های مسئولان روبرو می‌شود، امروز نیز با اظهارات معاون اجرایی رئیس جمهور و فیلمی از صحبت‌های رئیس مجلس ادامه دار شد.

ادامه حواشی یک تغییر پرسروصدا؛ از سکوت دولت به روایت معاون رئیس جمهور تا وضعیت استیضاح وزیر کشور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حواشی تغییر معاون سیاسی وزیر کشور که چند وقتیست فضای سیاسی کشور را دربرگرفته و گهگاهی با اظهارنظرها و واکنش‌های مسئولان روبرو می‌شود، امروز نیز با اظهارات معاون اجرایی رئیس جمهور و فیلمی از صحبت‌های رئیس مجلس ادامه دار شد.

در ادامه حواشی بخشنامه جنجالی معاون سیاسی سابق وزیر کشور که در نهایت به تغییر وی و انتصاب معاون جدید انجامید، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز در همایش مردمی سازی دولت با بیان اینکه دولت سیزدهم‌ مصلحت کلان‌ کشور را مد نظر قرار می دهد و وارد دعواها و بازی های سیاسی نمی شود، گفت: در اتفاق اخیری که برای معاون سیاسی وزیر کشور رخ داد دولت حرف های زیادی برای گفتن داشت ولی مهمترین مسئله در حال حاضر حفظ آرامش در کشور است و اختلافی بین قوا نباید شکل گیرد، این توصیه رهبر انقلاب است.

وی با بیان اینکه دولت به نفع آرامش نظام و کشور از بسیاری از حرف ها عبور و سکوت پیشه می کند، افزود: برخی طراحی کرده بودند تا اتفاقاتی از جنس یکشنبه سیاه در کشور رخ دهد ولی به لطف خدا دولت مصلحت کلان کشور را مدنظر قرار داد. 

با این حال کانال تلگرامی رئیس مجلس ساعتی پیش ویدئویی از اظهارات قالیباف در نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه علامه طباطبایی درخصوص موضوع استیضاح وزیر کشو را منتشر کرد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس عصر پنجشنبه (26 مرداد 1402) با بیان اینکه موضوع معاون سیاسی تنها یکی از موضوعات استیضاح وزیر کشور بود، گفت: این انتقاد از سوی نمایندگان به من وارد شد که چرا در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه طرح استیضاح وزیر کشور اعلام وصول نشد.

وی با بیان اینکه با خدای خود عهد بسته‌ام اکنون که مجموعه قوه قضائیه، دولت و مجلس در جبهه انقلاب قرار داریم، باید بدون اختلاف به کارهای مهم امروز بپردازیم، خاطرنشان کرد: من به‌عنوان یک نماینده و رئیس مجلس رأی و حرف خودم این است که تحت شرایط حال حاضر در آستانهٔ انتخابات استیضاح وزیر کشور را به مصلحت کشور نمی‌دانم و همین الآن هم برای حل‌وفصل آن تلاش می‌کنم اما نمی‌توانم خلاف آیین‌نامه آن را اعلام وصول نکنم.

در این فاصله اما عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از منتفی شدن استیضاح احمد وحیدی وزیر کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت استیضاح وزیر کشور که برخی نمایندگان پیگیر آن بودند، گفت: این استیضاح منتفی شده است و دیگر پیگیری نخواهد شد.

وی افزود: نمایندگان متقاضی استیضاح دیگر پیگیر این استیضاح نیستند.

گفتنی است؛ معاون سیاسی وزیر کشور چندی پیش در بخشنامه ای از استانداران و فرمانداران درخواست کرده بود با توجه به قرار گرفتن در سال پایانی مجلس که انتخابات نیز در اسفند امسال برگزار می شود، به جهت ایجاد عدالت تبلیغاتی میان داوطلبان ورود به مجلس، دستگاه های اجرایی استان ها در برنامه های دولتی و افتتاح پروژه های عمرانی از نمایندگان مردم آن شهر یا استان در مجلس دعوت نکنند که با حواشی بسیاری روبرو و منجر به تغییر محمدرضا غلامرضا از سمت خود شد.

شایان ذکر است؛ رئیس مجلس در همان نشست در دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه موضوع اقدام معاون سیاسی تنها یک دلیل از 14 بند و دلایل طرح استیضاح وزیر کشور بود، گفته بود: استیضاح تنها به همین دلیل نبود و 14 بند داشت و وزیر کشور با حضور در کمیسیون باید به 14 موضوع پاسخ می‌داد اما یک جریان خاص سیاسی اینگونه مطلب را نشر داد. معتقدم اگر حداقل انصاف را به خرج می‌دادند نباید در شرایط امروز کشور چنین اختلاف افکنی می‌کردند که همین رفتارها است که باعث می‌شود علیرغم ظرفیت‌هایی که امروز وجود دارد، شاهد این وضعیت در کشور باشیم.