دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره حمایت اصولگرایان از لاریجانی می‌گوید: ما با همه جلسه داشتیم و با لاریجانی ارتباط و صحبت داریم.

دبیرکل حزب موتلفه: در مجلس هم مانند جامعه افراد آلوده حضور دارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره حمایت اصولگرایان از لاریجانی می‌گوید: ما با همه جلسه داشتیم و با لاریجانی ارتباط و صحبت داریم.

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، در گفتگو با مُنیبان ضمن ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس انقلابی است و اتفاقاً این مجلس در حد خودش کار کرده است. اما این پرسش مطرح می‌شود که مجلس فعلی طبق قانون اساسی و آنچه در ذهن امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب است‌ عمل می‌کند؟ که پاسخ به این پرسش منفی است و هنوز خیلی راه مانده که مجلس به آنچه مدنظر امام خمینی (ره) بود برسد. علت این است انقلابی کرده‌ایم که مدل و نمونه آن را جایی ندارد که الان بگوییم طبق آن مدل عمل کردیم. ما در مسیر تکاملی قرار داریم کما اینکه مجلس یازدهم قوی‌تر از مجلس دهم است و یا مجلس دهم قوی‌تر از مجلس نهم بود. در مجموع طبق گام دوم باید جامعه نمونه اسلامی، دولت کریمه اسلامی و مجلس واقعاً خوبِ اسلامی که در رأس امور است راه بیندازند.

او افزود: نمایندگان مجلس یازدهم طبق آنچه از دستشان برآمده انجام دادند البته اشتباهاتی هم داشتند برخی از آنها تازه وارد مجلس شدند، سابقه نمایندگی ندارند کما اینکه برخی از آنها به دلیل اینکه حوزه انتخابیه آنها کوهستانی است باید ماشین شاسی بلند بگیرند البته امکان دارد خوشش بیاد که سوار چنین ماشینی هم شوند لذا چنین نماینده‌ای نمی‌داند گرفتن خودروی شاسی بلند چه بازتابی دارد. در مجموع همه مجالس انقلاب اسلامی نقاط ضعف و قوت دارند که باید از هر کدام از آنها تشکر کرد. انشاالله اگر اکثریت مجلس دوازدهم در دست اعضای موتلفه بود امیدوار هستیم که بتوانیم از تجربیات گذشته استفاده کنیم.

بادامچیان در واکنش به اینکه بنابراین حزب موتلفه اسلامی قصد دارد برای انتخابات مجلس دوازدهم لیست جدا بدهد، تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی مانند سایر احزاب و گروه‌ها مستقل عمل می‌کند و جلو می‌رود. به نظر بنده تا دی ماه همه گروه‌ها و احزاب فعال می‌شوند، رقابت و بحث می‌کنند و حق هم همین است در آن زمان به این نتیجه می‌رسیم که فهرست واحد داشته باشیم و یا تکثر داشته باشیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره دخالت نمایندگان در امور دولت اظهار کرد: اظهارات ترقی پیرامون دخالت نمایندگان در تغییر معاون سیاسی وزیر کشور برگرفته از نظرات شخصی او است. در حزب موتلفه اسلامی اگر به این نتیجه برسیم که نمایندگان به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، از طریق رییس مجلس و اعضای خود در داخل مجلس تذکر می‌دهیم. البته در مورد اینکه باهنر می‌گوید برخی نمایندگان تصور می‌کنند چهار وجب با خدا فاصله دارند باید گفت که اصلاً چرا این حرف‌ها را بزنیم، همانطور که در جامعه افراد مختلف حضور دارند در مجلس هم به همین ترتیب است و هم فرد متواضع داریم و هم فرد مغرور، هم فرد آلوده وجود دارد و هم آدم پاک، لذا اینکه خیال کنیم همه در مجلس سلمان فارسی و ابوذرغفاری هستند‌ چنین موردی نیست.

بادامچیان ادامه داد: بنابراین بنده احترام به مجلس را لازم می‌دانم از طرفی بنده غلامرضا را فرد خوبی می‌دانم و موردی که در مقام معاونت وزیر کشور اعلام کرد از روی خیرخواهی بود. بهتر بود نمایندگان از وزیر کشور بخواهند که غلامرضا در سمت معاونت وزیر نباشد. از این‌رو مباحث مطرح شده میان وزارت کشور و مجلس را در مباحث خاص سیاسی نبریم و اگر هم رقابت خاص سیاسی است، به آن دامن نزنیم چراکه دامن زدن به آن به ضرر نظام و کشور است و اختلاف میان وزارت کشور و مجلس خوب نیست.

او در پاسخ به اینکه در سال پایانی عمر مجلس یازدهم قرار داریم آیا حزب موتلفه اسلامی مسئولیت عملکرد نمایندگانی که به این مجلس معرفی کرد و از جمله میرسلیم را برعهده می‌گیرد؟ اظهار کرد: وقتی حزبی عده‌ای را معرفی می‌کند تا انتها پاسخگو است اما اینکه اگر این نماینده را معرفی کرد حتما این نماینده معصوم پانزدهم می‌شود؟ خیر، ما معتقد هستیم که غیر از چهارده معصوم همه نقاط ضعف و قوت دارند، از طرفی نمی‌خواهیم فردی را محکوم کنیم گاهی اوقات افراد مورد تهاجمات سیاسی قرار می‌گیرند که این محکومیت ندارد. اما ممکن است فردی طبق قانون خلاف کند که در این شرایط آن فرد خودش چنین اقدامی را انجام داده و بنابر دستور حزب موتلفه این کار را انجام نداده لذا خودش خلاف کرده و این خلاف برعهده خود است. لذا مسئولیت اقدامات هرکس از جمله افراد معرفی شده برعهده خودشان است.

بادامچیان درباره جلسه لاریجانی با اصول‌گرایان و حمایت آنها از او خاطرنشان کرد: بنده در مورد این قضیه موردی را دنبال نکردم. در هر صورت لاریجانی شخصیتی محترم در کشور است، چند سالی رییس مجلس بوده و متین است. او هم مانند بقیه شخصیت‌ها عده‌ای علاقمند دارد.

او در پایان در پاسخ به اینکه آیا به تازگی با لاریجانی جلسه‌ای داشتید یا خیر، یادآور شد: ما با همه جلسه داشتیم و با لاریجانی ارتباط و صحبت داریم.