رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید زمینه جذب نیروی کارآمد و فارغ التحصیل دانشگاه ها در وزارت بهداشت فراهم شود، گفت: باید موانع برای جذب این افراد در هیات علمی دانشگاه‌های پزشکی برداشته شود.

رئیسی پزشکان را دلداری داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید زمینه جذب نیروی کارآمد و فارغ التحصیل دانشگاه ها در وزارت بهداشت فراهم شود، گفت: باید موانع برای جذب این افراد در هیات علمی دانشگاه‌های پزشکی برداشته شود.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز پزشک و داروساز که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با ادای احترام به شهدای جامعه پزشکی کشور بخصوص جان باختگان دوران کرونا اظهار کرد: تحقق سیاست‌های مصوب و ابلاغی حوزه سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، باید راس برنامه ها قرار گیرد و همه برای تحقق آن تلاش کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید زمینه جذب نیروی کارآمد و فارغ التحصیل دانشگاه ها در وزارت بهداشت فراهم شود، افزود: باید موانع برای جذب این افراد در هیات علمی دانشگاه‌های پزشکی برداشته شود.

رئیسی با یادآوری اینکه جامعه پزشکی در همه مشکلات کنار مردم بوده اند، افزود:‌آنان در دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند و در دوران کرونا نیز بسیار خوش درخشیدند و در حوادث طبیعی نیز در کنار مردم بوده اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کارهای بسیاری در حوزه بهداشت و سلامت انجام شده است اما کارهای بسیاری هم باید انجام شود و نباید به آنچه انجام شده، بسنده کرد، گفت: امروز افتخار کشور است که بیش از ۹۰ درصد داروی مورد نیاز را در کشور تولید می‌کنیم و کشورهای دیگر هم داروی ما را استاندارد می‌دانند.

وی به بازدید خود به یکی از پارک های علم و فناوری اشاره کرد و با یادآوری اینکه بسیاری از شرکت های فناوری در ساخت تجهیزات پزشکی فعال هستند، گفت: تربیت نیروی انسانی در حوزه سلامت مجرب کاری است که در دانشگاه های ما باید بیش از گذشته به آن اهتمام داشته باشیم.

رئیسی تاکید کرد: مهمترین سرمایه ما نیروی انسانی کارآمدی است که می‌تواند ایفای نقش کند.

رئیس جمهور مشکلات حوزه پزشکی را حل نشدنی ندانست و یکی از دغدغه های امروز دولت را توجه به نقاط محروم و دسترسی آنان به خدمات پزشکی عنوان کرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار توجه به کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه علوم پزشکی شد و اظهار داشت: جامعه پزشکی و پرستاری و مجموعه نظام بهداشتی ما همواره باید محترم شمرده شود و در عین حال خود صنف پزشکی با افراد متخلف برخورد کند.

وی احترام به دانشمندان را احترام به علم و فرهیختگی دانست که نباید به هیچ عنوان مخدوش شود، هدف خود از حضور در آیین روز پزشک را قدردانی از زحمات جامعه پزشکی کشور عنوان کرد.

رئیسی حفظ جان انسان‌ها و سلامت آنان را یک کار بزرگ دانست و گفت: ما نباید زحمات عزیزان حوزه سلامت را در روزهای اوج گیری کرونا فراموش کنیم و همواره باید قدردان فعالان حوزه سلامت باشیم.