معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: معادلات دشمن در خصوص ایران اشتباه است؛ چراکه جمهوری اسلامی قلعه‌ای به نام قشر مذهبی دارد که در هر شرایطی از آن حمایت می‌کند.

سردار جوانی: جمهوری اسلامی قلعه‌ای به نام قشر مذهبی دارد که در هر شرایطی از آن حمایت می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: معادلات دشمن در خصوص ایران اشتباه است؛ چراکه جمهوری اسلامی قلعه‌ای به نام قشر مذهبی دارد که در هر شرایطی از آن حمایت می‌کند.

سردار یدالله جوانی در دومین دوره توانمندسازی و دانش‌افزایی اساتید بسیجی در مشهد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است، اظهارکرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند "در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید و ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای ترین جهاد شماست". 

وی با اشاره به چگونگی انجام جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی، اضافه کرد: به گفته رهبری، مکتب شهید سلیمانی و جهاد تبیین و امیدآفرینی این شهید والامقام الگوی مناسب و کارآمدی برای این جهاد در زمانه ماست. ما با ذهن مواجهیم، با دل مواجهیم، باید دل‌ها قانع شود.  

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه شهید سلیمانی حاصل همراهی ایمان و عمل صالح بود که حتی تحسین دشمنان را هم برمی‌انگیخت، افزود: طبق فرموده رهبری به شهید قاسم سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنیم، به چشم یک مکتب، راه و مدرسه درس‌آموز بنگریم. او نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) بود. مکتب سلیمانی در امتداد امام خامنه‌ای، مکتب حضرت امام خمینی(ره) و مکتب اسلام قرار دارد.

جوانی ادامه داد: مکتب یک تئوری کلی و یک طرح جامع و هماهنگ و منسجم است که هدف اصلی آن کمال انسان و تامین سعادت همگان می‌باشد و در آن خطوط اصلی و روش‌ها، بایدها و نبایدها، خوب‌ها و بدها، اهداف و وسیله‌ها، نیازها و دردها و مسئولیت‌ها و تکلیف‌ها مشخص شده و منبع الهام تکلیف و مسئولیت‌ها برای همه افراد است.

وی معنویت، عقلانیت و عدالت را از ابعاد سه‌گانه مکتب امام خمینی برشمرد و عنوان کرد: مکتب سردار سلیمانی ابعاد سه‌گانه مکتب امام خمینی (ره) به علاوه ولایتمداری را دربرمی‌گیرد. پیروی از ولایت در مکتب شهید سلیمانی موج می‌زند.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ارکان جهاد مبارزه، تحرک و تلاش است، گفت: جهاد نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، مدیریتی و تبیین از جمله عرصه‌های میدان جهاد است. باید توجه داشت که جهاد امری مستمر و تعطیل‌ناپذیر است.  

جوانی با اشاره به آیات قرآن، اضافه کرد: طبق آیات قرآن و بر اساس سنت الهی، وجود دشمن برای موحدین و مومنین قطعی و تغییرناپذیر می‌باشد و کار دشمن هم دشمنی کردن است. خداوند به موحدین فرمان جهاد با دشمن داده است. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج اساتید، وی همچنین با بیان حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) مبنی بر اینکه «هر کس جهاد را ترک کند خداوند لباس ذلت به او می‌پوشاند و دچار تنگی در زندگی و نابودی در دین می‌شود.»، به تشریح پیامدهای ترک جهاد پرداخت. 

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به دشمنی آمریکا در مقابل ایران، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با فروپاشی شوروی خواستند قدرت جهان شوند، اما اسلام جلوی آنها قد علم کرد. معادلات دشمن در خصوص ایران اشتباه است؛ چراکه جمهوری اسلامی قلعه‌ای به نام قشر مذهبی دارد که در هر شرایطی از آن حمایت می‌کند.

جوانی ادامه داد: در آخرین لحظات اعتراضات سال گذشته برخی از برآوردهای امنیتی اسرائیلی‌ها که در رسانه‌ها منتشر شد، حکایت از آن داشت که آنها قدرت، توانمندی، اعتبار و بازدارندگی اجتماعی قشر مذهبی را در طراحی عملیاتی خود نادیده گرفته‌اند. بدنه عمومی جامعه نسبت به مذهب و مذهبی‌ها احترام قائل‌ اند، لذا  تلاش دشمن بر خرد کردن مذهب، مذهبیون و جامعه مذهبی در ایران قرار گرفته است. شعار زن، زندگی، آزادی اسم رمز اندلسی کردن ایران است. 

وی افزود: ایجاد نفرت از مذهبیون، تحقیر مذهبی‌ها با هدف خرد کردن قشر مذهبی، تحریک شکاف‌های قومی و مذهبی با هدف تشدید شکاف‌های اجتماعی، حادثه‌آفرینی برای اعتراضات میلیونی برای مثال در مسائل بنزین و گرانی، جنگ مسلحانه داخلی و جنگ قومی با هدف انفجار قومی و جنگ خارجی در حمایت از بخش‌های مختلف با هدف تجزیه ایران، برآوردی کلی از نقشه دشمن است.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: ایجاد حس مذهبی در شل‌دین‌ها و به رسمیت شناختن آنان از نظر دینی و مذهبی، ایجاد احساسات مثبت یا برگزاری پویش‌های عاطفی، همیاری و محبت اجتماعی، کنش احساسی مسئولان، توجه به دهه هشتادی‌ها و محبت به آنها از راهبردها مقابله با نفرت‌پراکنی علیه مذهبی‌هاست. 

جوانی، جهاد خدمت و جهاد تببین را مهمترین راهبرد برشمرد و گفت: جهاد تبیین مبارزه فکری با دشمن است. جهاد تبیین، افشای دروغ‌پردازی‌ها و سیاه‌نمایی‌ها با روایت درست واقعیت‌هاست. جهاد تبیین بیان معارف و حقایق در عرصه‌های مختلف به منظور آگاهی‌بخشی و روشنگری افکار عمومی است تا آنان ضمن تشخیص و عمل به وظیفه، در مقابل ابهام‌افکنی، تحریف، انحراف، کتمان و پنهان‌سازی و وارونه‌نمایی حقایق از ناحیه دشمنان مصونیت پیدا کنند و فریب حیله‌گری دشمن را نخورند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن مایوس‌سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی است. با تصویرسازی درست باید ذهن را از اسارت دشمن خارج کرد. شهید سلیمانی الگویی مناسب در عرصه‌های جهاد است. واکاوی شخصیت حاج قاسم در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی نشان می‌دهد که وی نه تنها از روشن‌بینی و بصیرت نافذ برخوردار بود، بلکه در عرصه روشنگری، بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین و روایت نیز مجاهدی پیشرو و موفق بود.