وزیر اطلاعات با بیان اینکه ایران می‌تواند محور همکاری‌های چندجانبه جدید در منطقه و جهان باشد، گفت: اجلاس تهران هوشمندی و اقتدار سیاست خارجی جمهوری اسلامی را در منطقه نشان داد.

وزیر اطلاعات: ایران می‌تواند محور همکاری چندجانبه جدید در جهان باشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ایران می‌تواند محور همکاری‌های چندجانبه جدید در منطقه و جهان باشد، گفت: اجلاس تهران هوشمندی و اقتدار سیاست خارجی جمهوری اسلامی را در منطقه نشان داد.

وزیر اطلاعات در جلسه شورای تأمین سمنان و آیین تکریم و معارفه مدیرکل اطلاعات استان سخنرانی و با نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی‌فقیه، امام جمعه و استاندار استان سمنان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ایران می‌تواند محور همکاری‌های چندجانبه جدید در منطقه و جهان باشد، گفت: اجلاس تهران هوشمندی و اقتدار سیاست خارجی جمهوری اسلامی را در منطقه نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، در جلسه شورای تأمین و آیین تکریم و معارفه مدیرکل اطلاعات استان سمنان به دستاوردهای اخیر اجلاس تهران اشاره کرد و گفت: اجلاس تهران توانست هوشمندی ایران و اقتدار سیاست خارجی جمهوری اسلامی را در منطقه نشان دهد و ایران می‌تواند محور همکاری‌های چندجانبه جدیدی در منطقه و جهان باشد.

خطیب، امیدآفرینی و جهاد تبیین را مهم‌ترین سلاح برای مقابله با دشمنان دانست و بر لزوم جهاد تبیین با بهره‌گیری از توان نیروهای انقلابی و جهادی در فضای مجازی تاکید کرد.

وزیر اطلاعات با تشریح وظایف این وزارت‌خانه در گام دوم انقلاب اسلامی و کارزار جنگ‌های ترکیبی گفت: امیدآفرینی یک وظیفه است که دشمن را به‌خوبی سرکوب کند.

وی افزود: ما باید بتوانیم با فساد، نفوذ و ناکارآمدی و آنچه امروز دشمن نسبت به آن‌ها امید بسته که با بهره‌گیری از این آسیب‌ها، زمینه تضعیف نظام را فراهم کند، مقابله کنیم.

خطیب به دسیسه جدید آمریکایی‌ها برای تقویت جبهه عربی-عبری اشاره کرد و افزود: دشمنان تلاش کردند که بعد از خروج آمریکا از منطقه، رژیم صهیونیستی را محور مقابله علیه ایران قرار دهد، رژیمی که هم‌اکنون نه دولت و نه مجلس دارد؛ نه تنها هر هفته بلکه هر روز یک حادثه به خود می‌بیند.

وزیر اطلاعات با اشاره به توطئه دشمنان برای مقابله با امیدآفرینی اظهار امیدواری کرد با حضور میدانی و اقدامات مؤثر نیروهای انقلابی، این توطئه دشمنان نقش برآب شود.

خطیب با بیان اینکه مردم امروز احساس می‌کنند دولتی انقلابی و جهادی و از جنس خودشان بر روی کار آمده تصریح کرد: رئیس جمهور با سفرهای استانی و حضور بین مردم تلاش می‌کند خدمت‌گزار واقعی مردم باشد.

وی در ادامه گفت: دشمنان تلاش کردند با ارتباط با گروهک‌های ضدانقلاب، در کشور ناامنی ایجاد کنند که با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و قضایی، این توطئه‌ها خنثی شد.

وزیر اطلاعات همچنین در این جلسه با برشمردن ویژگی‌های علماء و مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور مردم استان سمنان و با قدردانی از تأمین کنندگان امنیت و آرامش در این استان گفت: استان سمنان به‌واسطه فعالیت‌های دفاعی و صنعتی، برخورداری از نعمت‌های خدادادی ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه دارد.

خطیب همچنین با تاکید بر وجود امنیت و آرامش در استان سمنان عنوان کرد: امروز شاهد آرامش، همدلی، هم‌افزایی، همراهی و امید در بین مردم استان هستیم و اینکه مسئولان توانستند این مهم را به امنیت پایدار در استان تبدیل کنند بسیار ارزشمند است.

استاندار سمنان هم با اشاره به وسعت این استان گفت: استان سمنان با وجود مساحت و پراکندگی جغرافیایی گسترده، در سایه اقدامات مطلوب و همدلی و وفاق همگانی، دارای امنیت پایدار است.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به همراهی شهروندان در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: ائمه جمعه، روحانیت معظم و ارزشمندی در استان سمنان حضور دارند و در نشست‌های متعدد و هم‌اندیشی‌های برگزار شده، موارد، مسائل و مشکلات در تمامی حوزه‌ها بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

در این مراسم مدیرکل جدید اطلاعات استان سمنان معرفی و از خدمات مدیرکل قبلی قدردانی شد.

وزیر اطلاعات همچنین با حضور در ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان سمنان ضمن پاسخگویی به تماس‌های مردم دستورات لازم را صادر کرد.

خطیب در سفر به سمنان ضمن ادای احترام به شهدای آرمیده در بارگاه مطهر امامزاده یحیی (ع) سمنان، با آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه دراستان سمنان و امام جمعه سمنان و استاندار دیدار و گفتگو کرد.