فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر همه جامعه پای تفکر کتاب انسان 250 ساله و گام دوم انقلاب بیایند، شاید پیچ تاریخی یکی دو ساله طی شود.

فرمانده ارتش: همه جامعه پای کار بیایند، شاید پیچ تاریخی یکی دو ساله طی شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر همه جامعه پای تفکر کتاب انسان 250 ساله و گام دوم انقلاب بیایند، شاید پیچ تاریخی یکی دو ساله طی شود.

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی صبح امروز در مراسم افتتاح سال تحصیلی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) با بیان اینکه دوره دافوس یک فرصت بی نظیری در دوره خدمت است، اظهار کرد: من همه دوره های ارتش را دیده ام اما تاثیر دوره دافوس را در وجود افسر لمس کرده ام به همین دلیل این دوره قابل مقایسه با سایر دوره ها نیست.

وی ادامه داد: باید همه ما کتاب انسان 250 ساله را خوانده باشیم. هرکسی در این کشور یک مسئولیت یا دغدغه دارد باید این کتاب را خوانده باشد. به شما دانشجویان دافوس توصیه می کنم اگر این کتاب را خوانده اید، با این نگاه که برای چه هدفی در دافوس هستم این کتاب را دوباره بخواند. شما ائمه معصوم را به عنوان انسان 250 ساله ببینید که در طول زندگی اش مواضع مختلف داشته که همه این مواضع یک هدف دنبال می کرده یعنی هدفی که خداوند برای آن انسان را آفرید و پیامبران را مبعوث کرد. یک امام ما صلح می کند و دیگری شهید می شود اما این دو موضع متفاوت نیست بلکه موضع یک انسان 250 ساله است که مواضع متفاوتی متناسب با شرایط گرفته است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: این بیانیه مهمترین سند انقلاب اسلامی است و بیشتر معطوف به آینده است. در این بیانیه، حرکت برای تشکیل تمدن جدید اسلامی و آمادگی برای ظهور حضرت حجت اشاره شده است. اگر کتاب انسان 250 ساله و بیانیه گام دوم را با این نگاه بخوانیم می توانیم،  جای خود را در تاریخ و جغرافیا پیدا کنیم.اگر کسی جای ایستادن خود را در تاریخ و جغرافیا پیدا کند، از فرصت ها به گونه دیگری بهره می برد.

امیر موسوی همچنین گفت: باید نگاه تمدنی به حوادث و اتفاقات دنیا داشت یعنی از بالا به تاریخ و جغرافیا نگاه کرد. نگاه تمدنی یعنی نگاه به بشریت از ابتدا تاکنون و بررسی فراز و نشیب زندگی انسان و درگیری شیطان و طاغوت و انسان تا حدس بزنیم روند آینده انسان چگونه خواهد بود. در نگاه تمدنی 50 سال زیاد نیست. برخی می گویند چقدر باید در پیچ تاریخی بمانیم. زمان آن معلوم نیست ولی 50 سال هم زیاد نیست البته ممکن است کسی مثل امام(ره) پیدا شود که پیچ تاریخی را سریع طی کند اما اگر جامعه پای تفکر کتاب انسان 250 ساله و گام دوم انقلاب بیایند، شاید پیچ تاریخی یکی دو ساله طی شود اما اگر همه نیامدند معلوم نیست این دوره چقدر زمان می برد.

فرمانده کل ارتش گفت: در وضعیت فعلی جهان، تهدیدها و فرصت هایی وجود دارد که البته فرصت ها بیشتر از تهدیدات است. برای خنثی سازی تهدیدات و استفاده از فرصت ها باید قوی تر شد. ارتش رکن مهم قدرت دفاعی کشور است. نیروی انسانی عنصر اصلی قدرت آفرین است و کاری از بقیه امور به خودی خود برنمی اید. پیشرفته ترین تجهیزات در دست افراد ناکارآمد، آهن پاره ای بیش نیست. نقش فرمانده هم در بین نیروی انسانی یک نقش اصلی است. دانشجویان دافوس از فرصت دوره آموزشی استفاده کنند تا ارتش و کشور قوی تر شده و نقش و وظیفه خود را در نگاه تمدنی و ادامه راه انسان 250 ساله ایفا کنید.