مراسم پیاده‌روی اربعین مردم تهران دقایقی پیش از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز شد.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین با حضور مردم تهران آغاز شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مراسم پیاده‌روی اربعین مردم تهران دقایقی پیش از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز شد.

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) با حضور قشرهای مختلف مردم تهران از میدان آیینی امام حسین(ع) آغاز شد. مردم تهران همزمان با برگزاری چنین مراسمی در سایر شهرها و استان ها، با مداحی و سینه زنی به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری حرکت می کنند و به مرثیه سرایی می پردازند.

در حدود ۲ هزار موکب تا حرم حضرت عبدالعظیم از عزاداران حسینی پذیرایی می کند و سازمان تاکسیرانی هم اعلام کرده ۲۰۰ دستگاه تاکسی ون را در هفت مسیر آماده کرده تا راهپیمایان اربعینی از ساعت پنج صبح بتوانند برای رفت و آمد از تقاطع فدائیان اسلام تا ایستگاه های متروی جوانمرد قصاب، علی آباد و پایانه جنوب از خدمات تاکسیرانی استفاده کنند.

دیروز، سه شنبه سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه اکثریت زائران که به کربلا و نجف رفته‌اند در حال برگشت هستند، ادامه داد: جمع زیادی از این افراد هم قطعاً در پیاده‌روی جاماندگان شرکت خواهند کرد و پیش‌بینی ما این است که رقمی بالغ بر ۴ تا ۵ میلیون نفر در این راهپیمایی حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه مدارس طول مسیر برای استراحت و استفاده مردم عزیز از سرویس بهداشتی باز هستند، خاطرنشان کرد: چند گروه مردمی بخشی از مسیر راهپیمایی را به مسیر پیاده‌روی کربلا و بین‌الحرمین شبیه‌سازی می‌کنند و نماز جماعت هم در ۴۰ نقطه و همچنین در ۷ نقطه در داخل حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده برای جلوگیری از گرمازدگی مردم اعلام کرد: پنج درمانگاه در مسیر تجهیز کرده‌ایم که مختص ارائه خدمات به عزیزانی هستند که دچار گرمازدگی می‌شوند و آب سالم بهداشتی و خنک هم در طول مسیر تعبیه شده و افراد در کمتر از ۵۰ قدم می‌توانند به آب دسترسی پیدا کنند.

پیاده‌روی جاماندگان برای نخستین بار در اربعین سال ۱۳۹۲ با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان به صورت خودجوش از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد و پس از آن هر ساله بر عظمت این حرکت افزوده شد و از سال ۱۳۹۴ با ورود دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی این حرکت با برنامه‌ریزی و انسجام بهتری برگزار می‌شود.