رئیس پلیس راهور فراجا از بازگشت بیش از ۷۶ درصد زائرین به کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد زائرین با خودروی شخصی آمده اند توصیه می‌شود رانندگان استراحت کافی داشته باشند.

فوری | بازگشت بیش از ۷۶ درصد زائرین اربعین به کشور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس پلیس راهور فراجا از بازگشت بیش از ۷۶ درصد زائرین به کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد زائرین با خودروی شخصی آمده اند توصیه می‌شود رانندگان استراحت کافی داشته باشند.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در گفت و گو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی گفت: در عین حال که مأموریت بزرگ اربعین در ۶ مرز کشور در حال انجام است راهپیمایی عظیم جاماندگان حسینی در سراسر کشور به خوبی و بدون هیچ مشکلی برگزار شد گزارشی که از پلیس راهور استان‌ها داشتیم در حدود ۱۴۴۰ شهر در کشور و حتی در روستاها این راهپیمایی عظیم برگزار شد.

وی افزود: در مأموریت اربعین ما تقریباً بیش از ۳ میلیون ۵۰۰ هزار زائر داشتیم که ۹۷ درصد از مرزهای ۶ گانه زمینی خارج و به همین نسبت هم بازگشت خواهیم داشت همچنین تا کنون بیش از ۷۶ درصد زائرین به کشور بازگشته‌اند.

سردار هادیانفر گفت: با توجه به مشکلاتی که در ناوگان عمومی بود به زائران توصیه شد که از خورد شخصی استفاده کنند که بیش از ۸۵ درصد از زائران با خودروی شخصی آمده‌اند.

وی افزود: ترافیک در مسیر برگشت در حال مدیریت بوده و از صفر بامداد تا ساعت ۱۸ امروز بیش از ۲۲۵ هزار نفر از زوار به کشور بازگشته‌اند؛ پیش بینی می‌شود تا ساعت ۱۲ حدود ۳۳۰ هزارتا ۳۳۵ هزار نفر به کشور بازگردند.

وی در خصوص پیش بینی‌ها گفت: سامانه‌هایی در مرکز تحلیل وجود دارد که داده پردازی می‌کند و بر اساس داده‌ها تحلیل و پیش بینی انجام می‌شود؛ که از اول ماه صفر بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد پیش بینی‌ها درست بوده.

وی در ادامه گفت: براساس پیش بینی‌ها این داده‌ها در اختیار سازمان‌های دیگر قرار می‌گیرد تا بتوانند بر اساس آن تمهیدات انتظامی امنیتی، ترافیکی و زیر ساختی را انجام دهند.

سردار هادیانفر بیان داشت: روند برگشت رو به افزایش و از مردم خواستیم که مدیرت زمان برگشت داشته باشند زیرا نگران بودیم که در روزهای ۱۴و ۱۵ شهریور ماه مسیر برگشت سنگین شود چراکه ناوگان‌ها هم در عراق دچار مشکل بود هم ناوگان عمومی داخل الحمدلله مردم مدیرت کردند

وی افزود: تا امشب و حداکثر تا فردا ۱۱ صبح حجم سنگین برگشت را خواهیم داشت همچنین امروز تقریباً ۶ هزار تا ۷ هزار نفر از کشور خارج شدند که طبیعتاً برگشت شأن به هفته‌ی آینده موکول می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در خصوص زائرانی که با خودروی شخص آمده‌اند گفت: از مردم در خواست می‌کنیم که به محض ورود به مرز مهران بلافاصله پشت فرمان ننشینند و از موکب‌های و فضاهای استراحتی که در طول مسیر فراهم شده استفاده کنند و با استراحت کامل رانندگی کنند.

سردار هادیانفر بیان داشت: سال گذشته ۳۵ درصد از حوادث به دلیل خستگی خواب آلودگی راننده بود. زائرانی داریم که از دور ترین نقطه کشور آمده اند و برای بازگشت باید مسافت طولانی را طی کنند تاکید می‌شود تمام سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند و رانندگان حتماً استراحت کافی داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افزود: ۸۲ درصد حوادث به دلیل سرعت زیاد و سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو است.

وی گفت: بعضی از ناوگان‌ها متناسب با مسافتی که طی می‌کنند ۲ الی ۳ راننده دارند و همچنین تمام سرنشینان اتوبوس حتماً از کمربند ایمنی استفاده کنند.

وی در خصوص محور شمالی با توجه به روزهای پایانی شهریور ماه گفت: ۳ روز است که محورهای شمالی کشور کاملاً ملتهب بوده و از امروز از ساعت ۴ صبح شمال به جنوب یک طرفه شد؛ این محور به جهت فاز یک و دو که اخیراً افتتاح شده پرحجم است ک و پرسرعت حرکت می‌کنند و در محدوده پل زنگوله که به عرض ۱۰ متری یا گلوگاه ترافیکی می‌رسند تا زمانی فاز ۳ درست نشود این مشکلات را در زمان‌های پیک درخواهیم داشت.

سردار هادیانفر بیان داشت: توصیه ما به مردم این است که بیشتر از محورهای فیروزکوه و هراز یا از استان گیلان که شرایط مطلوبی دارد استفاده کنند و همچنین کسانی که شمال هستند برگشت خود را به روز جمعه موکول نکنند چون سفر سختی را خواهند داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: مسافت تهران به چالوس که در حالت عادی از تهران ۳ ساعت است در زمان پیک بیش‌تر از ۶ ساعت زمان می‌برد که رانندگان باید آستانه تحمل بالایی باید داشته باشند.

وی در پایان گفت: مسئله جدی ما تصادفات است و سالانه تقریباً نزدیک به ۲۰ هزار جانباخته در جاده‌ها و شهرها و ۳۶۵ هزار نفر مصدوم و مجروح داریم که ۸۲ درصد آن به دلیل ۴ عامل اصلی است؛ و ۶۰ درصد آن در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد.