رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک سارق حرفه‌ای موتورسیکلت طی ماموریتی دیگر در محدوده خیابان آزادی خبر داد.

فوری | سارق حرفه‌ای موتور در تهران دستگیر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک سارق حرفه‌ای موتورسیکلت طی ماموریتی دیگر در محدوده خیابان آزادی خبر داد.

معظمی گودرزی گفت:‌ چند روز پیش و در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۰۸ نواب در محدوده خیابان آزادی در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت که سرنشین آن رفتار نامتعارفی از خود نشان می‌داد مشکوک شده و رفتار وی را تحت نظر قرار دادند. بررسی‌های اولیه ماموران نشان داد، موتورسیکلت مذکور چندی قبل به سرقت رفته و سرنشین آن یک سارق حرفه‌ای است.

معظمی گودرزی با بیان اینکه دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شد، ادامه داد: سرنشین موتورسیکلت پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی از محل متواری شد و با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرد که در همین راستا تعقیب و گریز میان پلیس و این موتورسوار آغاز شد.

وی با بیان اینکه موتورسوار بدون توجه به هشدارهای ماموران در حال فرار از محل بود، گفت: ماموران در نخستین‌گام با ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه مذکور را متوقف و راکب آن را دستگیر کردند. ماموران همچنین در بازرسی از کوله پشتی متهم، آلات و ادوات سرقت را کشف و ضبط کردند.  

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی، گفت: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت موتورسیکلت و چندین دستگاه موتورسیکلت دیگر در سطح معابر تهران اعتراف کرد. در تحقیقات تکمیلی ماموران نیز مشخص شد، متهم دارای سوابق متعدد کیفری بوده و اقدام به سرقت‌ موتورسیکلت شهروندان در ساعات پایانی شب در سطح خیابان‌های تهران کرده است.

به گفته معظمی گودرزی متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد و تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی ارتکابی از سوی این فرد در حال انجام است.