یک فعال سیاسی گفت: شرط اولش تشکیل یک مجلس خوب آن است که نمایندگان مجلس دلسوز مردم باشند و خودشان هم مردمی زندگی کنند. مردم نباید آه بکشند که خوش‌ به‌ حال نمایندگان که همه‌چیز برای اینها فراهم است و برای ما نه.

روحانی اصولگرا: مجلسی باید تشکیل شود که نمایندگان مانند مردم زندگی کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک فعال سیاسی گفت: شرط اولش تشکیل یک مجلس خوب آن است که نمایندگان مجلس دلسوز مردم باشند و خودشان هم مردمی زندگی کنند. مردم نباید آه بکشند که خوش‌ به‌ حال نمایندگان که همه‌چیز برای اینها فراهم است و برای ما نه.

اکنون که در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم شاید مهم‌ترین پرسش آن باشد که شاخص‌های تشکیل یک مجلس کارآمد و خدمتگزار مردم چیست؟

حسین ابراهیمی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «شرط اولش تشکیل یک مجلس خوب آن است که نمایندگان مجلس دلسوز مردم باشند و خودشان هم مردمی زندگی کنند. مردم نباید آه بکشند که خوش‌ به‌ حال نمایندگان که همه‌چیز برای اینها فراهم است و برای ما نه. مسئله دوم آن است که طرح‌هایی باید تصویب شود که مشکلات مردم را کاهش دهد. از سوی دیگر در مجلس فراکسیون‌هایی که تشکیل می‌شوند هر کدام گرایش خاصی دارند و اختلاف سلیقه و نظر پیش می‌آید. در چنین شرایطی باید مسائل گروهی و جریانی واقعا اگر برای مردم می‌خواهند خدمت کنند، این مسائل را کنار بگذارند و قانونی تصویب کنند که به نفع جامعه و حلال مشکلات مردم باشد».

او ادامه داد: «مجلس اختیارات زیادی دارد؛ هم اختیارات نظارتی زیادی دارد و هم وزرا از مجلس رأی اعتماد می‌گیرند. باید از این اختیارات زیاد استفاده شود. باید گروه‌هایی تشکیل شود که در وزارتخانه‌ها حضور یابند و تحقیق و تفحص داشته باشند. بر اساس عناد نباید افراد را استیضاح کنند. اگر فردی خلاف کرد باید تحقیق و تفحص انجام شود نه اینکه برخی نمایندگان بخواهند به دلیل اختلافات شخصی استیضاحی را شروع کنند. هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند تنها برود بگوید من ناظر هستم و نیاز به کار جمعی دارد. جمعی‌بودن هم یعنی اینکه همه با هم در گره‌گشایی از کار مردم و نظارت عالیه همه با هم باشند؛ در غیر این صورت کارشان به نتیجه نمی‌رسد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «در دوره‌های قبل معمولا یک جریان در مجلس قدرت داشته است و بعضا رانت‌ها و سوءاستفاده‌هایی شده است. ما مجلس حزب‌الله، صادق و مخلص می‌خواهیم که برای خدا کار کنند».

ابراهیمی در پایان گفت: «بی‌خود کسانی به عزت نرسیدند مگر آنکه خمیرمایه خود را اصلاح کرده باشند. نماینده چون نماینده مردم است باید خدمتگزار مردم باشد و مشکلات مردم را حل کند. الان آقا نوید می‌دهند که می‌شود با با مقاومت و صبر به قله رسید؛ پس همه باید بدانند که برای آنکه اسلام و نظام اسلامی به قله برسد، قوانینی را تصویب کنند که مسیر به قله رسیدن را هموار کند و این مهم نمی‌شود مگر با اخلاص همه مسئولان از جمله نمایندگان. امیدوار هم هستیم که نمایندگانی با اخلاص و خادم بیایند که خودشان را هم فراموش نکنند و از یاد نبردند که این جایگاه از برکت خون شهداست».