کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد که امروز حساسیت بازارها نسبت به اخبار مذاکرات هسته‌ای کاهش‌یافته که می‌تواند نویدی خوب برای کنترل تورم در نیم‌سال دوم ۱۴۰۲ باشد.

کاهش حساسیت بازارهای اقتصادی به اخبار مذاکرات هسته‌ای
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سعید آجورلو در برنامه رویداد با بیان این که آزادسازی پول‌های بلوکه شده رقم بالایی نیست ولی نشانه‌ای مهم می‌باشد، گفت: سال گذشته اپوزیسیون به‌واسطه حمایت غرب و آسیا روحیه گرفت ولی امروز وضعیت وارونه شد که نشان می‌دهد دولت امریکا از اپوزیسیون ناامید بوده و از واقعیت ایران فرار نمی‌کند.

وی افزود: از این نظر نشانه بدی برای مخالفان ایران پدیدآمده؛ آن هم در یک‌سالگی اغتشاشات که امید حمایت از غرب را داشتند.

آجورلو گفت: ممکن است شروع دور جدیدی از مذاکرات احیای برجام اتفاق افتد و امروز چیزی بیش تراز یک کاغذ از برجام باقی نماینده و ازاین‌رو آزادسازی پول‌ها در فریم دور جدید مذاکرات جای می‌گیرد.

وی ادامه داد: حساسیت بازار نسبت به اخبار مذاکره کمتر شده و این رخدادی خوب است ولی در دهه ۹۰ بازارهای ما سیاسی شده بود و ایران نیز راه‌های بیشتری برای خنثی‌سازی تحریم پیدا کرده است و می‌توان گفت روندی که از پاییز و زمستان شروع شد و تورم شدید رخ داد، در بهار و تابستان کاهش یافت و می‌توان انتظار داشت که به ثبات برسیم و بازارها از رکود در بیایند و تورم کنترل شود. طرف مقابل هم از این رویه ناامید است تا کمتر بازارهای ما را به مسائل هسته‌ای گره بزند ولی اگر شرطی‌شدن بازار دوباره اتفاق افتد، نکته خطرناکی است.