وزیر خارجه روسیه ضمن هشدار درباره خطر تبدیل جنگ در غزه به یک درگیری منطقه‌ای، اتهام‌زنی‌ها علیه ایران را «تحریک آمیز» خواند و رد کرد.

هشدار روسیه درخصوص تلاش‌ برای مقصر خواندن ایران در جنگ غزه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر خارجه روسیه ضمن هشدار درباره خطر تبدیل جنگ در غزه به یک درگیری منطقه‌ای، اتهام‌زنی‌ها علیه ایران را «تحریک آمیز» خواند و رد کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه می‌گوید که تبدیل شدن جنگ غزه به یک درگیری منطقه‌ای، یک احتمال و خطر واقعی است.

منابع رسانه‌ای از قبیل خبرگزاری «اینترفکس» روسیه گزارش دادند که وزیر خارجه این کشور درباره جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه و تبعات منطقه‌ای آن هشدار داده است.

طبق این گزارش‌ها، سرگئی لاوروف با اشاره به تداوم حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان هشدار داد که «خطر جدی منطقه‌ای شدن درگیری غزه وجود دارد».

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که تلاش برای مقصر دانستن ایران برای درگیری غزه، اقدامی تحریک آمیز بوده است.

هشدار لاوروف درباره وضعیت کنونی درگیری‌ها در شرایطی مطرح شده که رژیم صهیونیستی به دنبال آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محاصره همه جانبه نوار غزه و قطع آب، برق، سوخت و دارو، در حال حملات شدید به فلسطینیان است.

مقام‌های روسیه طی روزهای اخیر بارها بر لزوم توقف درگیری‌ها و بهبود اوضاع انسانی در غزه صحبت کردند اما تلاش مسکو برای تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش‌بس در غزه به جایی نرسید و کشورهیا غربی آن قطعنامه را وتو کردند. قطعنامه پیشنهادی روسیه با ۵ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع روبرو شده بود.

آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر قطعنامه‌ پیشنهادی برزیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار ایجاد آتش‌بس برای رساندن کمک‌های انسانی به داخل غزه است را وتو کرد.

رأی‌گیری بر سر این قطعنامه که برزیل پیش‌نویس آن را ارائه داده بود دو بار طی دو روز گذشته به تأخیر افتاده بود. ۱۲ عضو به این پیش‌نویس رأی مثبت دادند در حالی که روسیه و انگلیس به آن رأی ممتنع دادند. 

نمایندگی روسیه در سازمان ملل در واکنش به اقدام آمریکا گفت: «همکاران آمریکایی‌ ما سیاست استاندارد دوگانه‌شان را در خصوص مسئله غزه ادامه می‌دهند. هر کسی که با پیش‌نویس قطعنامه ما برای آتش‌بس در غزه مخالف است بابت آنچه رخ می‌دهد مسئول است».

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه خواستار اعلام آتش‌بس فوری برای رساندن کمک‌های انسانی به غزه و آزادی اسرا شده بود.