امیر جانشین فرماندهی ارتش راهبردی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اقتدار به صورت مداوم در دریایی سرخ حضور دارد.

حضور نیروی دریایی ارتش با اقتدار در دریای سرخ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر جانشین فرماندهی ارتش راهبردی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اقتدار به صورت مداوم در دریایی سرخ حضور دارد.

علی حمزه کاویانی بعدازظهر در ادامه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم دریایی نوشهر با بیان اینکه دانشگاه علوم دریایی نوشهر نخستین دانشگاه نظامی بعد از انقلاب که ابتکار امام راحل در سال ۱۳۵۹ افتتاح شد، اظهار کرد: این دانشگاه نیاز واقعی نیروهای مسلح بود زیرا قبل از انقلاب همه افسران در خارج از کشور تحصیل می‌کردند و مطابق نیازهای غربی‌ها آموزش می‌دیدند و ارتش زمان طاغوت در خدمت غرب بود.

وی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اقتدار به صورت مداوم در دریای سرخ حضور دارد،گفت: با تست‌های از قبل روی ناوهای دیگر اکنون ناوگروه ۸۶ به برکت انقلاب اسلامی هشت ماه در دریاها به مأموریت پرداخت.

امیر جانشین فرماندهی ارتش راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه در اوج اغتشاشات که همه بیگانگان، منافقان و معارضان در تلاش برای به چالش کشیدن کشور بودند این ناوگروه از بندر عباس حرکت کرد و بعد از گذشت ۶۵ هزار کیلومتر در ۳ خرداد ماه به کشور برگشت.

وی تصریح کرد: این اوج ابتکار، اراده و همت جوانانی است که خودشان ساختند و در این مأموریت ۱.۵ برابر دور کره زمین را دریانوردی کردند که این اوج همت و اراده جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه دریایی نوشهر بوده است.

امیر دریادار کاویانی در پایان بیان کرد: نیروی دریایی امروز محصول اراده حضرت امام راحل و تربیت و پرورش جوانان در آن دانشگاه است.