یک تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به حمله رژیم صهیونسیتی به بیمارستان المعمدانی غزه گفت: این حمله با چراغ سبز آمریکا انجام شد.

موشک‌باران بیمارستان المعمدانی با چراغ سبز آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، گفت: حمله به بیمارستان المعمدانی که یک بیمارستان تخصصی قدیمی و زیر نظر صلیب سرخ جهانی فعالیت داشت و کشتار صدها نفر از کودکان و زنان بی‌گناه شهر غزه در حقیقت با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است.

وی افزود: متاسفانه آمریکا و برخی کشورهای غربی در بیش از ۱۲ روزی که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد تمام امکانات نظامی سیاسی امنیتی و اطلاعاتی خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند و به شدت از ارتش رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جنایات رژیم صهیونسیتی حمایت می کنند 

کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اندکی پس از حمله به بیمارستان المعمدانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مستقیماً وارد اراضی اشغالی شد و پشتیبانی آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی را به صورت صریح اعلام کرد، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که جامعه جهانی با قطب‌بندی جدیدی به نام جنگ صلیبی علیه امت اسلامی مواجه است.

وی ادامه داد: به این دلیل که بسیاری از کشورهای اروپایی اکنون در حقیقت از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند در حالی که بسیاری از سران کشورهای عربی در برابر این جنایت سکوت اختیار کردند و هیچ‌گونه راهکار عملی برای پایان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی ارائه ندادند.

ورود جنبش‌های دیگر مقاومت برای کمک به ملت مظلوم فلسطین

هانی‌زاده ضمن اشاره به حمایت‌های آمریکا و اروپا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این جنایت‌ها لکه ننگی بر پیشانی بشریت به ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی است و نوعی قطب‌بندی جدید و تعامل بین شرق و غرب ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: این جنایت قطعاً بی‌ پاسخ نخواهد ماند و در صورت ادامه این جنایت‌ها تحولات جدیدی در عرصه‌های میدانی به وجود خواهد آمد و احتمالا محور مقاومت و برخی از جنبش‌های دیگر مقاومت برای کمک به ملت مظلوم فلسطین وارد عمل خواهند شد. مسئله تنها به درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی منحصر نمی‌شود.

آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال حذف غزه از نقشه جغرافیایی فلسطین

کارشناس و تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا،‌ خاطرنشان کرد: توطئه‌ای علیه مردم غزه از سوی آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی تدارک دیده شده و آن، اخراج قهری اهالی غزه و طرد آن‌ها به سمت کشورهای اطراف فلسطین اشغالی است. چرا که قرار است غزه به طور کلی از نقشه جغرافیایی فلسطین محو شده و در عین حال، مقاومت اسلامی فلسطین نیز از بین برده شود.

وی در پایان گفت: این طرح در حال عملیاتی شدن است ولی با توجه به آگاهی و هوشمندی محور مقاومت قطعاً اجرایی و عملیاتی کردن این توسعه به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع: فارس