سخنان مرعشی نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان به شدت از شکست احتمالی‌شان ترسیده‌اند.

آدرس غلط ندهید آقای مرعشی! نظام دنبال مشارکت حداکثری است، این سیاست شماست که نخ‌نما شده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: به تازگی حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگویی مدعی شده است: «نظام از سیاست مشارکت حداکثری به سیاست نتیجه مطلوب در انتخابات میل کرده؛ یعنی نتیجه انتخابات مهمتر از میزان مشارکت مردم است».

مشخص نیست مرعشی این ادعا را بر اساس چه فکت و نشانه‌ای بیان می‌کند. اتفاقا برخلاف ادعای او، رهبر انقلاب اسلامی در این دوره از انتخابات زودتر از هر زمان یعنی در اسفند سال قبل بر فراهم‌شدن زمینه‌های مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کردند. از سوی دیگر تمام رسانه‌های دلسوز کشور و نه رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان ماه‌هاست که بر موضوع مشارکت حداکثری تمرکز کرده‌اند و بسیاری از چهره‌های سیاسی درخصوص این موضوع سخن گفته‌اند و مردم را تشویق به حضور گسترده پای صندوق‌های رأی کرده‌اند اما به موازات اصلاح‌طلبان و رسانه‌هایشان گویی سیاست ناامیدکردن مردم از انتخابات را در دستور کار دارند؛ تا جایی که جبهه اصلاحات ایران -که مرعشی در آن هم عضویت حقیقی به صفت فردی و هم عضیت حقوقی از باب حزب کارگزاران دارد- پیش از برگزاری پیش‌ ثبت‌نام انتخابات اعلام کرد که توصیه به مشارکت در انتخابات می‌کنیم نه توصیه به عدم مشارکت. نکته عجیب آن است که این تشکل سیاسی اساسا برای انتخابات شکل گرفته است و هدف ذاتی آن ساماندهی اصلاح‌طلبان برای انتخابات است. چهره‌های اصلاح‌طلب هم مدام می‌گویند شرایط شرکت در انتخابات مهیا نیست تا جایی سید محمد خاتمی هم همین را می‌گوید.

حالا پرسش آن اصلاح‌طلبان دنبال کاهش مشارکت هستند یا نظام؟ اصلاح‌طلبان به دلیل آنکه می‌دانند دیگر هیچ اقبالی میان مردم ندارند و به شدت از شکست احتمالی‌شان می‌ترسند با سیاست نخ‌نمای خود سعی می‌کنند شکست احتمالی‌شان را بر گردن نظام بیندازند و بگویند شرایط انتخابات مهیا نبود و مردم در انتخابات شرکت نکردند و به همین دلیل اصولگرایان پیروز انتخابات شدند؛ سیاستی کهنه که در هر انتخابات دنبال می‌شود. اصلاح‌طلبان از ماه‌ها قبل از انتخابات شروع به فضاسازی می‌کنند تا اگر پیروز شوند بگویند مردم ما را انتخاب کردند و به اصولگرایان نه گفتند و اگر شکست بخورند مسئولیت را بر گردن شورای نگهبان، نظام، اصولگرایان و همه و همه می‌اندازند غیر از خودشان که دیگر جایگاهی در میان مردم ندارند. با این اوصاف حسین مرعشی کاملا آدرس غلط می‌دهد و می‌خواهد همان سیاست قدیمی و البته شکست‌خورده را ادامه دهد.