وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که ایران به منابع مالی آزاد شده خود در قطر دست نزده و یک دلار از آن خرج نشده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران به منابع مالی آزاد شده خود دست نزده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که ایران به منابع مالی آزاد شده خود در قطر دست نزده و یک دلار از آن خرج نشده است.

جانت یلن روز پنجشنبه در مراسمی در دفتر بلومبرگ در واشنگتن در اظهاراتی به منابع مالی آزاد شده ایران در قطر اشاره کرد و افزود: از ۶ میلیارد دلاری که برای ایران آزاد شده و در بانک‌های قطری است، یک دلار هم خرج نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه آمریکا در حال بررسی تحریم‌های اضافی علیه گروه حماس است، مدعی شد: ایالات متحده در طول سال گذشته چندین گام برای کاهش توانایی حماس برای دسترسی به پول برداشته است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه گفت: مقامات وزارت خزانه‌داری این هفته برای همکاری با متحدان اروپایی و خاورمیانه و جستجوی راه‌های جدیدی برای هدف قرار دادن این گروه (حماس)، به اروپا و خاورمیانه سفر خواهند کرد.

به گفته یلن، والی آدیمو معاون وزیر خزانه‌داری قرار است به اروپا سفر کند، در حالی که برایان نلسون معاون وی، از عربستان سعودی و قطر بازدید خواهد کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پیشتر با اشاره به اینکه هیچ مقدار از پولی که به قطر منتقل شده است، توسط ایران هزینه نشده یا به هیچ وجه به آن دسترسی پیدا نکرده است، گفته بود: در واقع، وجوه در یک حساب توسط وزارت‌خزانه آمریکا داری نظارت می‌شود و فقط می‌تواند برای کالاهای بشردوستانه - غذا، دارو، تجهیزات پزشکی - استفاده شود. هرگز به دست ایرانیان نرسیده است. ما نظارت دقیقی بر وجوه داریم و حق مسدود کردن آنها را برای خود محفوظ می‌داریم.

همچنین جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا نیز پیشتر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیچگاه قرار نبود ایران به این پول دست یابد، خاطرنشان کرده بود: این حساب که پیش از این در کره جنوبی بود در واقع توسط دولت پیشین آمریکا برای همین هدف ایجاد شده بود.

پیشتر گروهی متشکل از ۲۰ سناتور جمهوری خواه از جمله مارشا بلکبرن و مارکو روبیو، لیندسی گراهام، جان تون، مایک لی، آر یوتا، ریک اسکات، جیمز لنکفورد، جان کورنین، و تام کاتن در واکنش به حملات حماس به (رژیم) اسرائیل در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند که دارایی‌های ۶ میلیارد دلاری ایران را که ماه گذشته در توافق تبادل زندانیان آمریکایی از حساب‌های کره جنوبی به قطر آزاد شده بود، مسدود کند.

رسانه‌های آمریکایی در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده "طوفان الاقصی" از سوی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس که نه تنها این رژیم بلکه آمریکا را شوکه کرده، در جنگی روانی – تبلیغاتی درصدد فضاسازی برای کشیدن پای جمهوری اسلامی ایران به این جنگ هستند در حالیکه مقامات آمریکایی بصراحت این موضوع را رد کرده‌اند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.