دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه یازده اسفند ماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود تا ۲۹۰ نماینده با رای مستقیم مردم راهی بهارستان شوند؛ این درحالی‌است که با ثبت‌نام ۲۴ هزار و ۸۲۶ نفر به صورت الکترونیکی در انتخابات این دوره، رکورد نام‌نویسی شکسته شد.

رکورد ثبت‌نام انتخابات مجلس شکسته شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: در این دوره، به منظور شفافیت مالی که در قانون انتخابات بر آن تاکید شده است، داوطلبان حتما باید یک شماره حساب غیرتجاری در سامانه بارگذاری کنند که الزاماً از این شماره حساب برای هزینه‌های انتخاباتی استفاده شود. همچنین، داوطلبان انتخابات مجلس برابر قانون جدید باید دارای حداقل ۵ سال سابقه اجرائی، قضائی، آموزشی و پژوهشی باشند.

در این دوره تعداد داوطلبان مجلس دوازدهم در رکوردی بی‌سابقه، ۲۴ هزار و ۸۲۹ نفر به صورت قطعی ثبت‌نام کردند. مجلس شورای اسلامی دارای ۲۹۰ کرسی نمایندگی است که با این حساب، برای هر یکی از صندلی‌های خانه ملت حدود ۸۵ نفر اسم نوشته‌اند.

به گفته محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور تغییر قانون انتخابات و ثبت‌نام الکترونیکی و بر خط تسهیلات خوبی برای متقاضیان ایجاد کرده و موجب افزایش سرعت و آمار ثبت‌نام شدگان شده است.