مقام معظم رهبری امروز چهارشنبه و در آستانه ۱۳ آبان در بیاناتی از کشورهای اسلامی خواست که صادرات نفت و مواد غذایی به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند، این بیانات بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی به همراه داشت.

تیتر رسانه‌های عربی از بیانات رهبر انقلاب؛ «درخواست توقف صادرات نفت و غذا به رژیم صهیونیستی»
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مقام معظم رهبری امروز چهارشنبه و در آستانه ۱۳ آبان در بیاناتی از کشورهای اسلامی خواست که صادرات نفت و مواد غذایی به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند، این بیانات بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی به همراه داشت.

در آستانه سیزدهم آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار، جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ایران کسب‌وکار دارید؟ (شعبه جدیدش رو در امارات راه بیندازید!)

مقام معظم رهبری در بخشی از این دیدار تاکید کردند: میدان، میدانِ غزه و اسرائیل نیست، میدانِ حق و باطل است. میدان، میدانِ استکبار و ایمان است؛ یک‌طرف، قدرت ایمان، یک‌طرف قدرت استکبار. البته قدرت استکبار با بمب و فشار نظامی و بمباران و فاجعه و جنایت پیش ‌می‌آید، قدرت ایمان بر همه‌ی اینها به توفیق الهی غلبه پیدا خواهد کرد. مردم غزه با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت در بیاورند. الان شما ببینید در دنیا چه خبر است؟ در همین کشورهای غربی، در انگلیس، در فرانسه، در ایتالیا، در خود آمریکا، ایالت‌های مختلف، مردم با جمعیت‌های انبوه می‌آیند در خیابان علیه اسرائیل و در موارد بسیاری علیه آمریکا شعار می‌دهند. آبروی اینها رفت. این‌ها واقعا هیچ علاجی ندارند، نمی‌توانند توجیه کنند.

لذا می‌بینید یک ابلهی پیدا میشود میگوید اجتماع مردم در انگلیس کار ایران است!لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟

ایشان فرمودند: دنیای اسلام فراموش نکند در قضیه تعیین کننده غزه، آن کسی که مقابل ملت مظلوم فلسطین ایستاد، آمریکا و فرانسه و انگلیس بودند. در معاملات و معادلات و تحلیل‌هایشان، فراموش نکنند از اینکه چه کسی به این ملت مظلوم دارد فشار می‌آورد. پیروزی نهایی و نه چندان دیر با ملت فلسطین خواهد بود. باید بمباران غزه فوراً قطع شود و راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود.از جمله بی‌شرمی‌های غربی‌ها متهم کردن مبارزان فلسطینی به تروریسم است.ضربه‌ای که به رژیم صهیونیستی خورده، جبران‌پذیر نیست. این را من اول هم گفتم، الان هم تأکید می‌کنم، تکرار می‌کنم، به تدریج در حرفهای خود عوامل رژیم صهیونیستی هم این نشان داده شد که آن ضربه‌ای که اینها خوردند، ضربه‌ای نیست که بشود جبرانش کرد. نمی‌توانند جبران کنند.

مقام معظم رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی الان درمانده است، متحیر است. به مردم خودش هم دروغ می‌گوید. اینی که نسبت به اسرای خودشان در دست فلسطینی‌ها اظهار نگرانی می‌کنند، این هم دروغ است. این بمباران‌هایی که می‌کنند، ممکن است اسرای خودشان هم نابود کند. این که اظهار نگرانی می‌کنند برای اسرای خودشان، به مردم خودشان هم دارند دروغ می‌گویند و این دروغ گفتن از روی ناچاری است. الان رژیم صهیونیستی دچار حیرت است، دچار ناچاری است، نمی‌داند چه کار باید بکند و هر کاری که می‌کند، از روی اضطرار است، یعنی نمی‌فهمد چه کار باید بکند. اگر کمک آمریکا نبود و نباشد، قطعاً در ظرف چند روز فلج خواهد شد رژیم صهیونیستی.

شبکه الجزیره در این باره نوشت: رهبر ایران تاکید کرد که کشورهای اسلامی باید خواستار توقف فوری جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نواز غزه شدند.

این شبکه قطری به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: کشورهای اسلامی باید صادرات نفت و مواد غذایی به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

شبکه المیادین نیز با پوشش بیانات مقام معظم رهبری نوشت که رهبر معظم انقلاب تاکید کرد که کشورهای اسلامی صادرات نفت و مواد غذایی به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و روابط اقتصادی را قطع کنند.

این شبکه لبنانی همچنین نوشت: رهبر ایران خاطرنشان کرد که کشورهای اسلامی باید خواستار توقف فوری جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه شوند.

همچنین شبکه المسیره در این خصوص نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که کشورهای اسلامی باید صادرات نفت و مواد غذایی به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

این شبکه یمنی به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: مسلمانان باید با صدای بلند و در تمامی محافل بین‌المللی جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

شبکه فلسطین الیوم نیز نوشت: جهان اسلام باید فراموش نکند که آمریکا، انگلیس و فرانسه پشت حملات علیه ملت مظلوم فلسطین هستند.

این شبکه همچنین به نقل از مقام معظم رهبری آورده است: کشورهای اسلامی باید صادرات نفت و مواد غذایی به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

پایگاه خبری صدی البلد نیز نوشت که رهبر ایران خواستار توقف صادرات نفت و مواد غذایی به رژیم صهیونیستی شد.

این پایگاه خبری همچنین در بخش دیگری نوشت: رهبر ایران گفت که کشورهای اسلامی خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه شوند.

پایگاه خبری الشروق نیز نوشت که رهبر ایران خواستار توقف صادرات نفت و مواد غذایی از کشورهای اسلامی به رژیم صهیونیستی شد.

شبکه السومریه نیوز نیز با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری از کشورهای اسلامی برای بستن راه صادرات نفت و مواد غذایی به رژیم صهیونیستی به نقل از ایشان نوشت: پیروزی نهایی برای فلسطین خواهد بود.

این شبکه عراقی دیگر بیانات مقام معظم رهبری را نیز پوشش داد.

بر اساس این گزارش، دیگر رسانه‌های عربی نیز بیانات امروز مقام معظم رهبری را به طور گسترده پوشش دادند.