پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کمبود شیر خشک در بازار طی هفته‌های اخیر به یکی از مهمترین مشکلات خانواده های دارای فرزند خردسال  تبدیل شده است؛ والدین از این داروخانه به آن داروخانه می‌روند و در نهایت دست خالی برمی‌گردند.

تولیدکنندگان شیرخشک، سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی، داروخانه‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط، هر کدام تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازند.

هر چند پس از رسانه‌ای شدن این مشکل در رسانه‌های جریان اصلی و شبکه‌های اجتماعی،  مسوولان دستگاههای ذیربط نسبت به این مساله واکنش نشان داده اند لیکن هر دستگاهی صرفا به دفاع از خود پرداخته و مشکل را متوجه بخش دیگری کرده است. 

در ماه‌های اخیر مشکلاتی از این دست در حوزه شکر، نهاده های دامی، روغن خام، لاستیک و... نیز مشاهده شده که بررسی دقیق موارد فوق از نوعی ناهماهنگی و بعضا سوء مدیریت در برخی سطوح اجرایی خبر می دهد.

به نظر می رسد ستاد تنظیم بازار با در اختیار داشتن اختیارات گسترده می‌بایست بیش از گذشته نسبت به ضرورت ایجاد هماهنگی میان دستگاههای متولی تامین کالاهای مختلف در کشوروهمچنین صدور دستورالعمل‌های راه گشا و پایدار، اهتمام داشته باشد تا ایجاد بحران‌های ناخواسته چون کمبود شیر خشک، بستر ساز شکل گیری ادراک وجود ناکارآمدی در برخی دستگاه‌های اجرایی نشود./ نورنیوز