یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: گروهی می‌خواهند محلس آینده مشابه همین مجلس کنونی شود. این گروه نمی‌خواهد هیچ تغییری به وجود آید زیرا تصور می‌کند اگر بگوید باید افراد شایسته وارد مجلس شود، زیرسوال بردن چهارسال گذشته خودشان در مجلس است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چندماهی تا انتخابات مجلس باقی است و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصولگرایان رسیدن به وحدت حداکثری است. حالا پرسش آن است که این مهم تا چه حد قابل دست‌یابی است؟

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اکنون زمان آن است که همه گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تلاش کنند تا یک مشارکت حداکثری در انتخابات پدید آید. قبل از این رقابت‌ها باید دید که چه تلاشی برای آوردن مردم پای صندوق‌های رأی‌گیری شده است. البته عملکرد مسئولان اجرایی و نمایندگان کنونی مجلس هم‌ بر میزان مشارکت بسیار تأثیرگذار است. اگر مردم ببینند که مسئولان دولت عملکرد خوبی دارند یا نمایندگان مجلس دنبال رفع مشکلات هستند، امیدوار می‌شوند که پای صندوق حاضر شوند».

او درباره وحدت میان اصولگرایان‌ بیان کرد: «جریان اصولگرایی یک‌ جریان‌ سیاسی گسترده است و متحدکردن همه طیف‌هایش کار آسانی نیست؛ به ویژه تا وقتی بعضا شاهد سهم‌خواهی و‌ قدرت‌طلبی طیف‌هایی هستیم، تحقق وحدت سخت‌تر‌ هم می‌شود. در واقع سهم‌خواهی‌ و قدرت‌طلبی مانع وحدت انتخاباتی است. برخی شعار می‌دهند که ما دنبال افراد اصلح هستیم و با شاخص‌ها از افراد حمایت می‌کنیم؛ اگر واقعا این باشد، حتما خوب است اما نباید این حرف‌ها فقط شعارهایی کلی باشد».

این فعال سیاسی ادامه داد: «به‌ نظر می‌رسد اکنون سه رویکرد در جبهه اصولگرایی وجود دارد؛ گروهی هستند که می‌گویند فارغ از اینکه افراد از چه طیفی از اصولگرایان‌ هستند باید بر اساس معیارهای شایسته‌سالاری از افراد حمایت کرد که این نگاه خوب است. گروهی دیگر می‌خواهند مجلس آینده مشابه همین مجلس کنونی شود. این گروه نمی‌خواهد هیچ تغییری به وجود آید زیرا تصور می‌کند اگر بگوید باید افراد شایسته وارد مجلس شود، زیرسوال بردن چهارسال گذشته خودشان در مجلس است. این نگاه هم باعث اختلاف می‌شود و هم‌ راه شایسته‌سالاری را می‌بندد. گروه دیگری شعار انتخاب اصلاح و شاخص‌ها را می‌دهند اما راه‌ خودشان‌ را می‌روند و در‌ عمل به شعارهایی که می‌دهند پایبند نیستند. متأسفانه اکنون شاهد سهم‌خواهی برخی گروه‌ها در جریان اصولگرایی هستیم اما در مجموع امیدواریم که اصولگرایان‌ در چندماه باقی‌مانده تا انتخابات بتوانند به وحدت برسند».

واعظ آشتیانی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه قدر شائبه حمایت دولت از جریان پایداری در انتخابات مجلس درست است، گفت: «قضاوت درستی نیست که دولت می‌خواهد از جریانی خاص در انتخابات حمایت کند. من چنین موضوعی را واقعی نمی‌بینم. دولت هم باید تمایل داشته باشد هر فردی که شایسته است وارد مجلس شود زیرا عملکرد خوب دولت در‌ گرو وجود یک مجلس خوب است و عملکرد این دو یعنی دولت و مجلس در ارتباط با یکدیگر است».

منبع: نامه نیوز