جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه ادامه دارد. در این میان، اخیرا اقدام جنایتکارانه صهیونیست‌ها در جنوب لبنان نیز به شهادت پنج نفر ازجمله سه کودک لبنانی منجر شد. پس از این واقعه، شاهد تشدید حملات رزمندگان حزب‌ا... به پایگاه‌های صهیونیستی و شهرک‌هایی ازجمله کریات شیمئونه بوده‌ایم که در این عملیات‌ها چند صهیونیست به هلاکت رسیدند یا زخمی شدند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدحسن نصرا... قبل از این واقعه تاکید کرده بود که با استناد به معادله شهروند در برابر شهروند، پاسخ جنایات صهیونیست‌ها را خواهند داد. در این خصوص روزنامه جام جم گفت‌وگویی با حسن فضل‌ا...، نماینده پارلمان لبنان صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

اخیرا شاهد جنایت رژیم‌صهیونیستی در جنوب لبنان و هدف‌قراردادن یک خودروی حامل پنج شهروند لبنانی بودیم که به شهادت آنها منجر شد. سه نفر از شهدای این حادثه کودکان بوده‌اند. این جنایت را چگونه تحلیل می‌کنید؟

خون این کودکان لبنانی به خون کودکان غزه می‌پیوندد و گریبانگیر رژیم اشغالگر قدس خواهد شد. ما در برابر هر جنایت خطرناکی علیه غیرنظامیان ایستادگی خواهیم کرد و پاسخ بسیار سختی را به صهیونیست‌ها خواهیم داد. دشمن بهای سنگینی بابت این جنایت پرداخت می‌کند. سیدحسن نصرا... در سخنرانی خود، معادلات را به‌ صورتی روشن و آشکار تبیین کرده است. این‌که هیچ جنایتی از سوی صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند. اشغالگران صهیونیست قادر نخواهند بود منجر به هراس شهروندان ما در جنوب لبنان شوند. ما با هر هزینه‌ای با جنایات آنان مقابله خواهیم کرد. نوع واکنش دشمن صهیونیستی و ابراز واهمه آنها نسبت به پاسخ حزب‌ا...، به‌وضوح نشان می‌دهد که آنها نیز نسبت به قدرت مقاومت در پاسخ‌دهی به این جنایات آگاه هستند. بدون شک این واکنش رخ خواهد داد و در حساس‌ترین بزنگاه ممکن، دشمن صهیونیستی را غافلگیر می‌کند. 

 

عملکرد حزب‌ا... لبنان را در مواجهه با دشمن صهیونیستی، خصوصا پس از عملیات طوفان‌الاقصی و اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه چگونه ارزیابی می‌کنید؟

جنبش حزب‌ا... لبنان تاکنون ده‌ها مواضع ارتش رژیم‌صهیونیستی و تجهیزات جاسوسی و پایشی این رژیم را در خطوط مرزی با استفاده از موشک‌های هدایت‌شونده و خمپاره هدف قرار داده است. در این عملیات‌ها، تعداد قابل‌توجهی از نیروهای صهیونیستی کشته و زخمی شده‌اند. بااین‌حال رژیم‌صهیونیستی یک استراتژی در مواقع نبرد دارد و آن پنهان‌سازی تلفات خود است. قبلا نیز این موضوع در جنگ ۳۳روزه مسبوق به سابقه بوده است. درحال‌حاضر نیز صهیونیست‌ها برای جلوگیری از تضعیف روحیه ارتش و نظامیان و ساکنان اراضی اشغالی، تعداد تلفات خود را اعلام نمی‌کنند وحتی برخی ازآنها را به‌صورت کلی منکر می‌شوند. مقاومت اسلامی لبنان تاکنون پس ازهرعملیات موفقیت‌آمیزی، تصاویر حمله به نظامیان صهیونیست وتلفات آنها رامنتشرکرده است.

 

سیدحسن نصرا... در سخنرانی اخیر خود تاکید کرده است که پیروزی در نوار غزه مترادف با پیروزی کل منطقه در برابر دشمن صهیونیستی است. نظر شما در خصوص این جمله دبیرکل حزب‌ا... چیست؟

دقیقا همین طور است. در این خصوص نوعی پیوستگی میان منافع گروه‌های مقاومت و منطقه وجود دارد. زمانی که در راه غزه پیروز می‌شویم، ما درواقع برای لبنان و منطقه‌ای که دشمن به‌دنبال تغییر آن است، پیروزی به ارمغان آورده‌ایم. نمی‌توان گروه‌های مقاومت را اجزایی جدا از یکدیگر در نظر گرفت. میان آنها نوعی پیوستگی آشکار وجود دارد. این همان حقیقتی است که در مواضع سیدحسن نصرا... نیز مورد اشاره و تاکید قرار گرفت. درحقیقت، سخنان سیدحسن نصرا...نشان داد حزب‌ا...نگاه جامع‌نگری نسبت به تحولات منطقه، اجزای گوناگون جبهه مقاومت و واقعیات پیرامونی دارد. قطعا دشمن صهیونیستی در مقابل پیوستگی جبهه مقاومت و رصد دقیق گروه‌های مقاومت نسبت به عملکرد واقدامات این رژیم، محکوم به پذیرش شکست نهایی خواهد بود. این شکست نهایی، به معنای پیروزی کل منطقه و بشریت دربرابر یک رژیم اشغالگر، کودک‌کش، غاصب و شرور خواهد بود. به نظر می‌رسد آمریکا و رژیم‌صهیونیستی هنوز صحنه منازعه را درک نکرده‌اند. آنها سناریوهای پیش‌روی گروه‌های مقاومت را نمی‌دانند و قدرت پیش‌بینی آن را نیز ندارند. 

حسین یاری - گروه بین‌الملل