آیت‌الله جوادی آملی یکی از مراجع تقلید گفت: باید تولید را با علم هماهنگ کرده و از خام فروشی نفت و گاز پرهیز کنیم چراکه اینها سرمایه ملی هستند و سرمایه فروشی خیانت به کشور است.

آیت‌الله جوادی آملی: خام فروشی سرمایه‌های ملی، خیانت به کشور است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت‌الله جوادی آملی یکی از مراجع تقلید گفت: باید تولید را با علم هماهنگ کرده و از خام فروشی نفت و گاز پرهیز کنیم چراکه اینها سرمایه ملی هستند و سرمایه فروشی خیانت به کشور است.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی امروز در دیدار جواد  اوجی وزیر نفت ضمن تقدیر از زحمات مسئولان بیان کرد: نفت و گاز سرمایه ملی کشور و باید است و باید برای نسل بعد هم باقی بماند.

وی ادامه داد: ایران یک کشور بزرگ بوده و هست، ما ایرانی‌ها بزرگ‌زاده‌ایم، هم تاریخ داریم و هم جغرافیا، در تاریخ ایران بزرگان و عالمانی بودند که تولید را با علم هماهنگ کردند و ما نیز باید تولید را با علم هماهنگ کرده و از خام فروشی نفت و گاز پرهیز کنیم چراکه اینها سرمایه ملی هستند و سرمایه فروشی خیانت به کشور است، نباید تنها با فروش نفت و گاز کشور را اداره کنیم، باید این‌ها را به خدمت تولید درآوریم.

جوادی آملی گفت: کشورهای صنعتی دنیا کار و فعالیت فراوان دارند ولی اصلاً به این فکر نیستند که ما چه هستیم و پس از این دنیا به کجا می‌رویم!؟ اما کسی که الهی فکر می‌کند معتقد است بعد از این دنیا حساب و کتابی هست و لذا می داند کاری که انجام می‌دهد و بابت مسوولیتی که دارد، باید در دنیای دیگر پاسخگو باشد.

وی با اشاره به نامه امیرالمومنین به مالک اشتر بیان داشتند: مولا امیرالمومنین در نامه خود به مالک اشتر می نویسد که ای مالک! شنیدی که گفتند نماز ستون دین است، بدان که این مردم نیز ستون دین هستند، ستون سیاست و حکومت هستند و اگر این ستون آسیب ببیند نگهداری از حکومت سخت خواهد بود.

جوادی آملی بیان کرد: این مردم در جنگ هشت ساله دفاع مقدس به میدان آمدند و در صف مقدم بودند، شهید دادند، جانباز دادند و جلوی دشمن را گرفتند و از کشور خود دفاع کردند و لذا الان مسئولان نیز باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا مردم آسیبی نبینند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: کلمات در زبان عربی دارای بار معنایی خاص هست، مثلا ما در فارسی به کسی که جیبش خالی است می‌گوییم گدا و این بار علمی ندارد، اما قرآن می گوید فقیر؛ و فقیر به معنای این است که ستون فقراتش شکسته است، همچنانکه «مسکین» نیز به معنای کسی است که قدرت حرکت ندارد، چنین شخصی قدرت قیام ندارد و لذا ملت اگر بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد کیفش پر باشد. ملتی که جیبش خالی است کیفش خالی است ایستاده نیست، این افتاده است. این گدا نیست این فقیر است فقیر یعنی ستون فقراتش شکسته است.

این مرجع تقلید افزود: کلامی از مولا امیرالمومنین است که می فرماید خدا هیچ تازیانه ای دردناکتر از تازیانه فقر به یک ملت یا یک فرد نزد، هیچ ملتی و گروهی تازیانه ای دردناکتر از فقر نچشیده است، زیرا دردهای دیگر فقط مشکلات جسمانی دارد اما فقر علاوه بر مشکلات جسمی، آبرو بر هم هست، آن رنج و تألم روحی را هم به همراه دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که تا تمام تلاش و کوشش مسئولان این باشد که عظمت، بزرگی و کرامت مردم ایران محفوظ بماند.

در ابتدای این جلسه جواد اوجی وزیر نفت گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور ارائه داد و گفت: در صنعت پتروشیمی سعی کرده ایم تا با استفاده از متخصصین ایرانی، جذب نخبگان و شرکت های دانش بنیان به سمت خود کفایی و صادرات در این صنعت برویم.

منبع: فارس