ماجرای قطع اینترنت ایران چه بود؟ | نت‌بلاکس تأیید کرد؛ ارتباطات زیرساخت عذرخواهی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نت‌بلاکس با انتشار توییتی اعلام کرد اینترنت ایران برای مدتی کوتاه با اختلال مواجه شده است. اتفاقی که موجب شده تا دسترسی به اینترنت در سراسر ایران به 57 درصد کاهش یابد.

این اختلال بیشتر روی سرویس‌های خارجی و برخی اپراتورها قابل مشاهده بود و سرویس‌های داخلی با مشکلات کمتری روبه‌رو بوده‌اند. پیگیری‌های دیجیاتو حکایت از این دارد که برخلاف اعلام برخی خبرگزاری‌ها، مشکل اینترنت در ساعات اخیر از خود شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت نبوده و یک مشکل زیرساختی بوده‌است.

با وجود گذشت بیش از یک ساعت از این اختلال گسترده، وزارت ارتباطات هنوز هیچ واکنشی به این موضوع نداشته است. برخی منابع، احتمال حمله سایبری را نیز به‌عنوان دلیل این قطعی مطرح کرده‌اند.

عذرخواهی «ارتباطات زیرساخت» از اختلال اینترنت

شبکه انتقال استان تهران مختل شده بود

روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت به اطلاع می رساند که به‌ دنبال ایجاد اختلال در شبکه انتقال استان تهران از ساعت ۹:۴۵ تا ۱۰:۲۵ در ارایه ترافیک داخل و بین الملل اپراتورهای کشور اختلالی رخ داد.

ضمن عذرخواهی از هموطنان بابت اختلال ایجاد شده، خوشبختانه با تلاش همکاران وکارشناسان فنی این شرکت، اقدامات لازم انجام و شبکه به حالت عادی بازگشت و در حال حاضر هیچگونه اختلالی در شبکه ارتباطات زیرساخت وجود ندارد.