رییس اتحادیه با اشاره به تداوم رکود بازار قیمت طلا پیش بینی کرد قیمت ها در سطوح فعلی باقی بماند

قیمت طلا سکته کرد | قیمت طلا 18 عیار گرمی چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت طلا در آستانه دومین کاهش قیمت پیاپی هفتگی قرار دارد. بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پس از اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو این کشور بر قیمت طلا تاثیر گذاشته است.به نقل از رویترز، قیمت هر اونس قیمت طلا امروز با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۹۵۷ دلار و ۳۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۳۶ درصدی به ۱۹۶۲ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.قیمت طلا همچنین بدترین هفته خود را طی یک ماه گذشته پشت سر گذاشته و ۱.۶ درصد کاهش قیمت طی ۷ روز گذشته داشته است.

بازار طلا و سکه در شروع هفته با کاهش جزئی قیمت‌ها روبرو شد. در این حالت، انس جهانی طلا صعودی بوده است، اما در بازار داخلی، قیمت سکه به ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۲ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شده است.

نادربذرافشان اظهار داشت: انس جهانی افزایش ۱۶ دلاری داشت اما بازارهای داخلی تغییری نداشت و حتی قیمت سکه طلا کاهشی  بود.

قیمت طلا در بازار امروز 

وی اضافه کرد: شروع هفته خوبی برای بازار نیست همچنان کاهش تقاضا و رکود در صنعت طلا ادامه دارد. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش بینی از آینده انس جهانی و تاثیر آن بر بازارهای داخلی نیز گفت: نظرات کارشناسان مبنی بر رسیدن انس به بالای ۲ هزار دلار تا ژانویه وجود دارد اما این که این اتفاق در بازارهای داخلی چه اثراتی خواهد گذاشت باید در زمان آن دیده شود که شرایط سیاسی و اقتصادی چگونه است.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است قیمت سکه طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی هم ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شد قیمت انس جهانی به ۱۹۸۲ دلار رسید هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار ۲ میلیون و ۴۲۸ هزار ۶۰۰ تومان شد و هر مثقال طلا نیز ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان معامله شد.

منبع: اقتصاد آنلاین