به نظر می‌رسد در این معادله نوعی تقسیم نقش میان سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا و رژیم اشغال‌گر قدس صورت گرفته که خروجی آن افزایش تصاعدی تعداد شهدای کودک و دانش‌آموز در نوار غزه است.

مدارای سازمان ملل با بانیان جنایت الفاخوره
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ارتکاب جنایت تمام عیار رژیم کودک‌کش صهیونیستی در مدرسه الفاخوره واقع در نوار غزه، بار دیگر ملت‌های جهان را اندوهگین و خشمناک ساخت، اما در این میان نمی‌توان از موضع‌گیری وقیحانه و منفعلانه مقامات ارشد سازمان ملل متحد به سادگی گذشت. 

«فیلیپه لازارینی» کمیسرکل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا)، در واکنش به حمله به مدرسه الفاخوره در غزه، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این حملات نباید «عادی» شوند و هر چه زودتر باید جلوی این حملات گرفته شود.

این اظهارات نمایشی و بدون فایده عملی از سوی یک مقام سازمان ملل در حالی است که؛ بدون شک بمباران مدرسه الفاخوره، معلول مدارای مطلق سازمان ملل متحد با دیگر جنایات رژیم اشغال‌گر قدس در نوار غزه از جمله حمله به اردوگاه جبالیا و دو بیمارستان المعمدانی و الشفاء است. 

همگان به یاد دارند، در حالی که چند روز از فاجعه کشتار دسته‌جمعی کودکان و زنان فلسطینی در اردوگاه جبالیا گذشته بود، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد حاضر به تشکیل جلسه‌ای اضطراری در حمایت واقعی از فلسطینیان نشد و حتی جان نیروهای سازمان ملل متحد در غزه، برای او ارزشی نداشت. 

از سوی دیگر؛ کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای خشم‌برانگیز درباره این جنایت جنگی عریان و قطعی صهیونیست‌ها اعلام کرد: بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی در جبالیا در نوار غزه «می‌تواند» جنایت جنگی باشد!! 

در تحلیل ماجرا همین بس که امروز مقامات سازمان ملل متحد در حال مخابره علائم وقیحانه‌تری به صهونیست‌ها در خصوص استمرار جنایت در نوار غزه هستند و بدون اشاره به عمق فاجعه، تنها می‌گویند نباید چنین مواردی تبدیل به روندی عادی در فلسطین تبدیل شود! 

به عبارت بهتر، اصل ماجرا برای مدعیان حقوق بشر محلی از اعراب ندارد و آنچه آنها را (صرفا در ظاهر) نگران می‌سازد، تبدیل شدن بمباران مراکز سازمان ملل به یک عرف جنگی در نوار غزه است! 

در واقع؛ میان انفعال سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی و اقدامات تروریستی رژیم جعلی اسرائیل، ارتباط مستقیمی وجود دارد، چه، در شرایطی که مقامات ارشد سازمان ملل به بیانیه‌نویس‌هایی بی‌خاصیت تبدیل شده‌اند، تسلسل جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان تبدیل به یک عادت شده است! 

با این تفاسیر؛ به نظر می‌رسد در این معادله نوعی تقسیم نقش میان سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا و رژیم اشغال‌گر قدس صورت گرفته که خروجی آن افزایش تصاعدی تعداد شهدای کودک و دانش‌آموز در نوار غزه است. 

این همان پدیده‌ای است که باید از آن با عنوان نسل‌کشی سیستماتیک یاد کرد، جنایت نظام‌مندی که در آن سازمان ملل صرفا یک تماشاگر نیست، بلکه یکی از بازیگران اصلی آن محسوب می‌شود و باید در قبال آن به افکار عمومی جهان پاسخ‌گو باشد. 

اکنون یک گزاره عینی در برابر دیدگان بشریت تثبیت شده و آن اینکه؛ سازمان ملل در جنگ غزه حتی حساسیتی واقعی نسبت به اماکن تحت پوشش خود ندارد و به همین دلیل است که تل‌آویو بدون کمترین نگرانی و ترسی همچنان به نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد.

منبع: نورنیوز