سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه ضمن رد آتش‌بس در غزه گفت که هرگونه آتش‌بس به حماس این فرصت را می‌دهد تا برای ادامه حملاتش علیه اسرائیل به تجدید قوا بپردازد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفت هرگونه آتش‌بس به حماس این فرصت را می‌دهد تا به تجدید قوا پرداخته و به حملاتش علیه رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

وی اضافه کرد: «نماینده ما در حال مذاکره با اسرائیلی‌ها و مصری‌ها برای ارسال مداوم کمک‌ها به غزه از طریق گذرگاه رفح است».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «نماینده ما موضوع احتمال تحویل سوخت ارسالی به غزه به حماس را مورد بررسی قرار داده است».

وی در ادامه مدعی شد: «در حال همکاری با اسرائیل برای توسعه سازوکاری هستیم که به حمایت از تاسیسات درمانی کمک کند».

این در حالی است که سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت که این نهاد بین‌المللی در تلاش برای وارد کردن سوخت به غزه است.

وی گفت: «در حال رایزنی با طرف‌های مربوطه برای وارد کردن سوخت به غزه هستیم». سخنگوی سازمان ملل در ادامه گفت: «محموله کمک‌هایی که وارد غزه می‌شود شامل سوخت نیست».

حماس امروز دوشنبه (۲۳ اکتبر، اول آبان) در بیانیه‌ای اعلام کرد سوخت تمام بیمارستان‌های غزه تمام شده و افزود کمک‌هایی که در دو روز گذشته وارد این منطقه شده برای رفع نیازهای مردم کافی نیست. 

سومین کاروان حاوی کمک‌های بشردوستانه از جمله مواد غذایی، ملزومات پزشکی و شیرخشک، ظهر امروز از مصر وارد نوار غزه شد. اولین کاروان حامل مواد غذایی و پزشکی شامل ۲۰ کامیون شنبه وارد غزه شد و پس از آن «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در پاسخ به انتقادات از بسته شدن دوباره گذرگاه رفح گفت که قاهره گذرگاه را نبسته بلکه این جنگنده‌های اسرائیل بودند که اطراف گذرگاه را بمباران کردند.