بخشی از اصلاح‌طلبان سال‌ها برای القای این ادعا که مردم از دین و ارزش‌ها و از نظام عبور کرده‌اند تلاش کرده‌اند اما با وجود پاسخ‌های منفی و متوالی که از مردم دریافت کرده‌اند دست از این رویکرد برنمی‌دارند. در این طیف‌ها در هفته‌های اخیر نیز بر نگاه مردم به حمایت از فلسطین دست گذاشته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: در حالی که جهان، جمهوری اسلامی را منادی حمایت از فلسطین می‌داند، اصلاح‌طلبان می‌گویند به دلیل سیاست‌های نظام، مردم از آرمان فلسطین گذشته‌اند.

با این حال، آن‌ها برای این مردم یادداشت ننوشتند و دیگر تحلیل نکردند که چطور با وجود تحلیل و خبر‌های قبلی آنان که اولاً مردم از آرمان فلسطین گذشته‌اند و ثانیاً این گذشتن، تقصیر نظام است، حالا همین مردم به دعوت همین نظام برای حمایت از فلسطین و اعلان مخالفت با صهیونیست‌ها به خیابان آمده‌اند.

این اولین بار نبود که مردم مخالف نظر اصلاح‌طلبان عمل می‌کردند. مردم بار‌ها مسیر خود را رفته‌اند و به اصلاح‌طلبان کاری نداشته‌اند، اما اصلاح‌طلبان نخواسته‌اند آن‌ها را ببینند. از انتخابات ۸۸ که مردم برای دومین بار متوالی به اصلاح‌طلبان نه گفتند و آن‌ها کل رأی مردم را دروغین نامیدند تا همین تجمعات متعدد برای غزه که حتی تا قبل از شنبه هفته جاری هم بار‌ها برگزار شده بود، مردم خلاف نظر اصلاح‌طلبان پیش رفتند و سانسور شدند.

آنچه اصلاح‌طلبان اکنون مدعی بیان آن از زبان مردم هستند، حرف دل خودشان است، اما از زبان مردم می‌گویند.