قصاب غزه بازنده مثل شارون
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با پایان‌یافتن آتش‌بس موقت، بمباران شمال و جنوب نوار غزه از سوی صهیونیست‌ها از سر گرفته شده است. در این میان، رزمندگان مقاومت نیز در آمادگی کامل در مواجهه با تل‌آویو به‌سر می‌برند و دیگر اضلاع مقاومت نیز آماده ورود موثر و بهنگام، به معادلات نبرد هستند.

اکثریت قریب‌به‌اتفاق تحلیلگران صهیونیست نسبت به شکست خود در ابعاد متنی و فرامتنی جنگ غزه اذعان کرده‌اند. از سوی دیگر، شاهد شکل‌گیری موج ضدصهیونیستی بی‌سابقه‌ای در جهان هستیم که شرایط را برای سقوط نهایی این رژیم اشغالگر مهیاتر ساخته است. در این خصوص گفت‌وگویی با دکتر خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران صورت داده‌ایم.

اخیرا اسموتریج، وزیر دارایی رژیم‌صهیونیستی به ساکنان غزه هشدار داده است که به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. نظر شما در خصوص اظهارات و ادعاهای اسموتریچ چیست؟

در هر حال اسموتریچ در کنار نتانیاهو، یکی از نمادهای شکست تمام‌عیار صهیونیست‌ها در غزه محسوب می‌شود و طبیعی است که تحت فشار روانی زیادی قرار دارد. بیان چنین سخنانی از سوی او، با هدف ظاهرسازی و فرار از این شکست صورت می‌گیرد. ما به نظام آپارتایدی، اشغالگر و نامشروع صهیونیستی می‌گوییم که شما تاکنون در جنگ شکست خورده و در آینده نیز شکست خواهید خورد. فرجام دیگری برای شما متصور نیست. نتانیاهو و اسموتریج مانند شارون و اولمرت و دیگران طعم شکست در برابر مقاومت را خواهند چشید. شارون دست به انواع جنایات زد و مدعی بود مقاومت فلسطین را از بین خواهد برد. اکنون شارون به درک واصل شده اما مقاومت فلسطین با قدرت و توانی مثال‌زدنی به حیات خود ادامه می‌دهد. این قاعده در زمان حال نیز صادق است. 

نظر شما در خصوص سخنان تبلیغاتی مقامات رژیم اشغالگر قدس در خصوص تخلیه شدن شمال غزه از جمعیت چیست؟این اظهارات تا چه اندازه صحیح است؟

اتفاقا یکی از مصادیق شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه که به اصرار آنها بر آتش‌بس موقت منجر شد، مشاهده پایداری ساکنان غزه و اصرار آنها بر باقی‌ماندن در این منطقه بوده است. بیمارستان الشفا سال ۱۹۴۶ تاسیس شد یعنی قدمت این بیمارستان از عمر رژیم‌صهیونیستی هم بیشتر است. این گواه ریشه‌داشتن ملت ما در سرزمین خود است. درحال‌حاضر بیش از ۵۰۰هزار شهروند در مناطق شمال غزه حضور دارند. رژیم‌صهیونیستی خانه‌های یک‌میلیون و ۴۰۰هزار نفر را تخریب و آنها را آواره کرده است، اما مراکز آوارگان چه در شمال و چه در جنوب غزه مستقر هستند و حدود ۲۲۰مرکز پناهندگی آوارگان در شمال و مرکز نوار غزه وجود دارد. بنابراین، غزه پویاست و همین مسأله به خشم شدید دشمن صهیونیستی منجر شده است. 

بسیاری از جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، در مناطقی رخ‌داد که تل‌آویو مدعی امن بودن آنها شده و حتی در بیانیه‌های خود، رفت‌وآمد عمومی را در آنها مجاز شمرده بود. تحلیل شما از این جنایات چیست؟

به نکته صحیحی اشاره کردید. بهتر است نگاهی به آمار جنگ غزه بیندازیم تا متوجه عمق جنایات رژیم‌متوحش صهیونیستی شویم. اسرائیل ده‌هاهزار تن مواد منفجره در غزه ریخته است. برخی آمار می‌گوید رژیم‌صهیونیستی به‌صورت متوسط، در هر کیلومتر صد تن مواد منفجره استفاده کرده و یک جنایت تمام‌عیار ‌راه انداخته است. بدیهی است که این اقدام، مصداق نسل‌کشی و کشتار جمعی تلقی می‌شود و نمی‌توان نام دیگری برای آن عنوان کرد. در این میان، صهیونیست‌ها مدعی شدند گذرگاه‌هایی امن برای عبور ساکنان غزه از شمال به جنوب وجود دارد اما مردم را در حین عبور از این گذرگاه، مورد هدف قرار داد و اکثر شهدای غزه نیز در حال رفت‌وآمد براثر بمباران جان خود را از دست داده‌اند. اساسا ذات رژیم‌صهیونیستی دروغگوست و به وعده‌ها و مواضع مقامات این رژیم جعلی نیز نمی‌توان استناد کرد. اساسا اسرائیل در خصوص گذرگاه‌های امن دروغ می‌گوید. در خصوص بیمارستان الشفا نیز دقیقا همین‌طور بود. صهیونیست‌ها در ابتدا مدعی شدند که کریدوری را برای خروج امن بیماران و مردم از بیمارستان ایجاد کرده‌اند اما زمانی که آنها (فلسطینیان) خواستند از بیمارستان وارد این کریدور ادعایی شوند، مورد هدف قرار گرفته و بسیاری از آنها به شهادت رسیدند. لعنت و نفرین فلسطینیان همواره گریبانگیر صهیونیست‌ها ازجمله اسموتریچ و نتانیاهو خواهد شد و شکست سختی را به آنها تحمیل خواهد کرد. بارها عنوان کرده‌ایم که روز عملیات طوفان‌الاقصی، یعنی هفتم اکتبر امسال روز پیروزی بزرگ مقاومت و روز آغاز روند رسمی نابودی رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شود. ما بر این باور استوار هستیم و نسبت به شکست و ناکامی نهایی رژیم‌صهیونیستی نیز کمترین تردیدی نداریم. بر همین مبنا به مقاومت قاطعانه و محاسبه شده خود در برابر دشمن ادامه خواهیم داد. 

سعید سبحانی - گروه بین‌الملل

منبع: روزنامه جام جم