پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدرضا صدرالحسینی | کارشناس روابط بین‌الملل: ‌رژیم صهیونیستی این روز‌ها همان رویکرد قبل از آتش‌بس را در پیش گرفته و به دنبال دستاوردسازی برای جنایت‌های بیشماری است که مرتکب شده است.

۵۸ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و از بامداد جمعه گذشته رژیم صهیونیستی بمباران غزه را دوباره آغاز کرده است. با توجه به اینکه آتش‌بس از جانب مقاومت به رژیم صهیونیستی تحمیل شد، این اتفاق در حقیقت شکستی بزرگ برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شد. لازم به یادآوری است که رژیم صهیونیستی در طول ایام تبادلات بشدت تحت فشار افکار عمومی و مقامات ارشد آمریکا قرار داشت تا بتواند پاسخی درباره چرایی پذیرش آتش‌بس داشته باشد. در واقع به دلیل تحمیل اراده مقاومت بر رژیم صهیونیستی این رژیم در روز‌های آتش‌بس احساس کرد که هیچ دستاوردی نداشته است و این لکه ننگ بیش از گذشته بر دامن رژیم صهیونیستی در استمرار شکست‌های او ثبت خواهد شد. 

به این ترتیب با توجه به چراغ سبز مقامات ارشد آمریکا به محض اینکه وزیر خارجه این کشور از منطقه خارج شد، رژیم صهیونیستی بمباران مردم بی‌گناه غزه را از سر گرفت. در واقع این رویکرد رژیم صهیونیستی برای کاهش فشار افکار عمومی و پاسخی به چرایی شکست‌های آنهاست. به همین دلیل رژیم صهیونیستی همان رویکرد قبل از آتش‌بس را در پیش گرفته و به دنبال دستاوردسازی برای جنایت‌های بیشماری است که مرتکب شده است. به عبارت دیگر با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی خود را بازنده مطلق عملیات طوفان الاقصی می‌داند به دنبال این است که بتواند دستاوردی را در حوزه نظامی کسب کند. اما با توجه به آمادگی دو چندان مقاومت چنین دستاوردی بسیار غیر محتمل است.

در این بین شاهد هستیم که سران برخی کشور‌های عربی از مقامات رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنند. مبنای ارتباط برخی از مقامات ارشد کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی وابستگی آن‌ها به آمریکاست و این نسخه‌ای است که آمریکا برای مقامات در این شرایط بحرانی رژیم صهیونیستی پیچیده و به آن‌ها ابلاغ کرده است که برای کمک رسانی به رژیم صهیونیستی از لحاظ سیاسی چنین ملاقات‌هایی را باید انجام دهند. نباید فراموش کرد که در روز‌های منتهی به آتش‌بس نتانیاهو به طور رسمی از مقامات ارشد ناتو درخواست کرده بود که ما از این به بعد نیازمند سپر آهنین سیاسی خواهیم بود؛ یعنی نتانیاهو وجهه دولت خود و رژیم صهیونیستی را در افکار عمومی جهان از دست داده است. به همین دلیل دیدار‌هایی که با سران کشور‌هایی عربی صورت می‌گیرد با این هدف انجام می‌شود که بتوانند بخشی از آبروی از دست رفته رژیم صهیونیستی را ترمیم کنند.

به این ترتیب یکی از مهمترین سناریو‌هایی که جهان اسلام این روز‌ها باید پیگیری کند، تهدیدی مستحکم از سوی مقاومت فلسطین علیه منافع رژیم صهیونیستی است که البته این رویکرد می‌تواند با حمایت مقامات ارشد کشور‌های اسلامی صورت بگیرد. به این شکل می‌توان امیدوار بود که رژیم صهیونیستی جنایات و کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه غزه را متوقف کند.

منبع: جام جم آنلاین