منابع رسانه‌ای از آغاز دوباره روند محاکمه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد علی‌رغم جنگ در غزه و وضعیت اضطراری در سرزمین‌های اشغالی، خبر دادند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» اعلام کرد که پس از توقف دو ماهه روند محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد، وی برای ازسرگیری این محاکمه طی امروز (دوشنبه) آماده می‌شود.

طبق این گزارش، جلسه محاکمه از امروز با شهادت «عیران بوشنیک»، بازپرس پرونده فساد نتانیاهو ازسرگرفته می‌شود.

طبق این گزارش، همچنین قرار است که «دوتان مالیچی»، بازپرس صهیونیست و «لیور شپتز»، بازرس اداره اوراق بهادار رژیم اشغالگر نیز در دادگاه شهادت دهند.

روند محاکمه نتانیاهو پس از ۷ اکتبر و آغاز عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی متوقف شد، اما با بازگشت دادگاه‌های رژیم اشغالگر به فعالیت عادی در ماه دسامبر، محاکمه نخست‌وزیر این رژیم نیز با وجود جنگ ادامه خواهد یافت.

بنیامین نتانیاهو با اتهامات جنایی رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت مواجه است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده‌های معروف به پرونده ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ متهم است.

پرونده ۱۰۰۰ که به‌طور رسمی در دسامبر ۲۰۱۶ گشوده شد، شامل هدایای ارزشمندی است که نتانیاهو و همسرش در طول سال‌ها از چندین آشنای ثروتمند دریافت کرده‌اند.

پرونده ۲۰۰۰ به مکالمات ضبط شده نتانیاهو با آرنون موزس، رئیس و سردبیر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های کثیرالانتشار در سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد. در طول این گفت‌وگوها، نتانیاهو و موزس دربارهه قوانینی بحث کردند که می‌تواند به رقیب اصلی یدیعوت، یعنی روزنامه «اسرائیل هیوم» آسیب برساند.

پرونده ۳۰۰۰ مستقیماً شامل نتانیاهو نمی‌شود، بلکه افراد دارای روابط حرفه‌ای و شخصی با نتانیاهو در رابطه با معامله‌ای که میان رژیم صهیونیستی و آلمان برای خرید سه زیردریایی کلاس دلفین و چهار ناو جنگی ناو کلاس ۶ منعقد شده‌ است، را شامل می‌شود.

بنیامین نتانیاهو در پرونده ۴۰۰۰ نیز به این متهم است که در ازای اعطای تسهیلات ویژه به شرکت مخابراتی بزک و سایت والا، به پوشش خبری مناسبی از خود و همسرش دست یافته است.

منبع: ایسنا