لیست قیمت طلا در بازار امروز اعلام شد

قیمت طلا با خاک یکسان شد | قیمت طلا 18 عیار گرمی چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت طلا  و سکه متاثر از رشد نرخ افزایش پیدا کرده است. قیمت طلا  همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است. آخرین وضعیت قیمت طلا را در ادامه  بخوانید.

فعالان اقتصادی معتقدند حمایت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و درصورتی‌که این حمایت از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا پله دوم کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

قیمت طلا در بازار امروز

در روز گذشته، بازار جهانی طلا شاهد نوسانات قیمت بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ساعات اولیه هفته معاملاتی جدید، قیمت اونس طلا با رشد ۵.۶ درصدی نسبت به روزهای قبل، از مرز ۲۱۰۰ دلار عبور کرده و به قیمت ۲۱۴۶ دلار رسید که بالاترین رکورد قیمت تاریخی خود را ثبت کرد. با این حال، روند صعودی این دارایی پایدار نبود و پس از مدتی، قیمت طلا به زیر ۲۱۰۰ دلار کاهش یافت و به ۲۰۲۷ دلار افت چشمگیری داشت.

تحلیلگران اقتصادی رکوردشکنی طلا را به اظهارات روز جمعه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نسبت دادند. معامله‌گران سخنان پاول را زمینه‌ساز چرخش به سمت کاهش نرخ بهره و افت شاخص دلار و بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا تفسیر کردند.

قیمت سکه هم که تحت تاثیر شوک روانی افزایش قیمت طلا آرایش صعودی به خود گرفته بود با عقبگرد قیمت طلا  نزولی شد. طبق ادعای معامله‌گران قیمت سکه امامی دیروز تقریباً ۱۵۰ هزار تومان گران‌تر از روز قبل معامله شد و به ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. اما عصر دیروز با ریزش قیمت طلا، نرخ سکه هم اصلاح شد و با ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به یک شنبه رنج بود. در معاملات پشت خطی هم قیمت سکه به عقب‌نشینی خود ادامه داد و تا نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان پایین آمد. 

از نظر معامله‌گران فنی تا قیمت طلای آبشده بالای ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان نرود، می‌تواند الگوی کاپ کوچک تشکیل بدهد و تا ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پایین بیاید. حمایت مهم آبشده فعلا ۱۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان است.

در شرایط فعلی فعالان بازار باور دارند در صورت تداوم ریزش قیمت طلا احتمال تداوم  عقب‌نشینی سکه وجود دارد. فعالان اقتصادی معتقدند حمایت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و درصورتی‌که این حمایت از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا پله دوم کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد. از سوی دیگر سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد که اگر به آن برسد در مرحله بعد برای فتح کانال ۳۰ میلیون تومان تلاش خواهد کرد.

منبع: اکوایران